Tahrir'de savaş çıkardı, oyuna Arap kadınları dahil edecek

A -
A +
Tahrir'de savaş çıkardı, oyuna Arap kadınları dahil edecekOyunlara +18 geliyor Barış Özistek, sektöre yönelik bazı düzenlemeler üzerinde çalıştıklarını bildirdi. Özistek, oyunların da aynı TV'ler gibi +7, +13 ve +18 gibi numaralandırılacağını ve dijital oyun alanında milli takım kurulacağı bilgisini verdi. Wolf Team oyunu ile Orta Doğu'da yüzbinlerce oyuncuya ulaşan Joygame, büyümesini Arap kadınlarla sürdürecek. Arap kadınlarına yönelik moda ve dans oyunu üzerinde çalıştıklarını belirten Joygame CEO'su Barış Özistek, gelecek yılın sonuna kadar Orta Doğu bölgesinde 2 milyon olan üye sayısını 15 milyona çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. Dünya oyun pazarı 70 milyar dolara ulaşmış durumda. Türkiye'nin bu pazardan aldığı pay ise 300 milyon dolar civarında. Pazarın en büyük oyuncularından Joygame, Wolf Team, MStar ve Cengiz Han gibi popüler online oyunlarla pazarın yüzde 75'ini elinde bulunduruyor. 12 milyonu Türkiye'de, 2 milyonu da Orta Doğu'da olmak üzere yaklaşık 14 milyon üyeye sahip olduklarını belirten Joygame CEO'su Özistek, hedeflerinin Orta Doğu, Kuzey Afrika ülkeleri ve Azerbaycan'ın da içinde yer aldığı bölge olduğunu söyledi. Özistek, "Kahire'de ofis açtık. Mısır, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Tunus ve Fas öncelikli hedeflerimiz arasında. 2013 yılı sonuna kadar bu bölgedeki oyuncu sayımızı 2 milyondan 15 milyona çıkaracağımızı tahmin ediyoruz. Yıl sonu beklentimiz 30 milyon dolar ciro. Gelecek yıl sonunda ise 50 milyon dolar ciroya ulaşırız" diye konuştu. Kurt adamlarla insanların savaşını konu edinen Wolf Team oyunun Orta Doğu'da büyük ilgi gördüğünü anlatan Özistek, oyunlara bulundukları ülkelerin mekanlarını da eklediklerini söyledi. Wolf Team oyununda Güney Amerikalıların Taksim Meydanında, Mısır'da oynayanların ise Tahrir Meydanında savaştığını anlatan Özistek, "Orta Doğu bölgesi çok hızlı bir şekilde dönüşümden geçiyor ve büyüyor. Potansiyel çok büyük. Ağırlığımızı Mısır ve Suudi Arabistan'a vereceğiz. Burada evde bilgisayar sahipliği çok yüksek. Buralarda kadınlar daha çok vaktini evlerde geçiriyor. Dans, müzik ve moda oyunları büyüyeceğiz" dedi. Türkler aksiyona meraklı Askeri eğitimin zorunlu olduğu ülkelerde aksiyon oyunlarının daha fazla rağbet gördüğüne dikkat çeken Özistek, "Türk gençleri daha çok aksiyon oyunlarına meraklı. Çünkü gençler askere gideceğini bildiği için silahlı oyunları tercih ediyor. Ayrıca Türklerin asker millet olması ve tarihi nedenlerden dolayı aksiyon oyunlarını daha çok tercih ediyor" dedi. Oyunların çocuklarda psikolojik bozukluklara yol açtığı yönündeki iddiaların ise gerçeği yansıtmadığına değinen Özistek, oyunların filmlere göre daha az tehlikeli olduğunu ileri sürdü. Oyunlarda fantastik karakterlerin olduğunu ifade eden Özistek, "Yapılan araştırmalara göre aksiyon oyunları oynayan kişilerin normal hayatta aksiyon eğilimleri daha az. Gençler daha çok deşarj oluyor. Yani maça gidip bağırmak gibi bir şey. Oyunda karakterler fantastik ve kendilerini eşleştirmeleri çok zor" diye konuştu. Toyota teknolojiye odaklandı Toyota, 2020 Global Vizyonu kapsamında bilişim firmaları ile iş birliğine giderek "yeni nesil teknolojilerin geliştirilmesi, enerji tasarrufunu da içeren akıllı şebekelerin geliştirilmesi, trafik kazalarının önlenmesi için altyapı ve güvenlik teknolojilerinin geliştirilip yaygınlaştırılması" konularına odaklanılıyor. Bu çerçevede Microsoft, Nisan 2011'de internet tabanlı hizmetlerin otomobillere taşınması için stratejik bir iş birliğine giden Toyota, bilişim devi Intel, mevcut navigasyon sistemlerinin yerini alacak yeni nesil araç içi multimedya sistemleri araştırmaları ile ilgili olarak ortaklığa gitti. Yapılacak araştırmalar ile araç içi sistemler ile sürücülere bilgi aktarımında en gelişmiş teknolojin hayata geçirilmesi ve bilgi sistemleri arasındaki iletişimin kesintisiz sağlanması hedefleniyor. Saturn'un en büyük mağazası Beylikdüzü'ne Dünya'da 240'a yakın mağazası bulunan Saturn, Türkiye'deki ilk 'Future Store' konseptli mağazasını Saturn İstanbul Marmara Park Beylikdüzü'nde açıyor. Perşembe günü açılışa özel binlerce üründe indirime gidilirken, 60 bin ürün teknoloji severlerle buluşacak. Girişimcileri buluşturuyor Avea, Capital/Ekonomist dergileri iş birliği ile girişimcileri "Girişimci Kulübü"nde bir araya getiriyor. Türkiye'de girişimciliği özendirme ve destekleme misyonuyla faaliyet gösterecek olan bu yeni platform, aynı zamanda girişimcilerin bir araya gelerek networking imkanı bulacakları, önemli konuşmacıların ağırlanacağı etkinliklere de ev sahipliği yapacak. Projenin tanıtım toplantısında konuşan Avea CEO'su Erkan Akdemir, Çin'i dünyanın üretim üssü, Hindistan'ı dünyanın yazılım merkezi yapan faktörlerin girişimcilik ruhları olduğunu ifade ederek acil durumlardaki kan ihtiyacı gibi Türkiye'nin ihtiyacı olan şeyin de girişimci kanı olduğunu söyledi. Akdemir, "Girişimcilik ruhunu yeniden yorumlayarak damarlarımızda sahip olduğumuz potansiyeli ortaya çıkartacak girişimci kanı dolaşmalı diyoruz" dedi. TURKCELL - TURK KIZILAYI İŞ BİRLİĞİ Kanı hastalıklı kişi anında tespit edilecek Türk Kızılayı, Turkcell ile kapsamlı bir iş birliğine imza attı. Sözleşme çerçevesinde Turkcell tarafından Kızılay'a ilk etapta 1.300 GSM hattı, 540 Araç Takip hattı tahsis edilecek. Aylık 4GB internet paketi ile 300'e yakın VINN ve 25 milyon SMS'le de kan bağışçılarının sorgulanması yapılabilecek. Veri tabanında yapılacak sorgulama ile daha önce bulaşıcı hastalık ya da başka bir nedenle kan bağışında ret almış bağışçı, anında tespit edilebilecek.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.