SIRA DIŞI EKONOMİ SOHBETLERİ
ÖZLEM YILMAZ
ozlem.yilmaz@tg.com.tr Sunuş
2010 yılının en popüler renginin avokado meyvesinin rengi olduğunu öğreniyoruz.... Eğer evinizin, ofisinizin vs. rengini değiştirmeyi düşünüyorsanız harekete geçmek için yaz mevsimine kadar beklemeyebilirsiniz... Çünkü boya kültürü ile ilgili tüm detayları ve sırları Sayın Feridun Uzunyol' dan öğreneceğiz... Yüksek öğrenimini Avusturya Linz Üniversitesi'de tamamladıktan sonra, 1985 yılında New York Wagner College'da Finansman Yönetimi bölümünden mezun oldu... 1986'da Marshall Oto Tamir Boyaları Pazarlama Müdürü, 1989'da Marshall Fabrika Müdürü, 1994'te Marshall Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev aldı... Şu anda ise Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu Bölgelerinden Sorumlu Genel Müdür olarak görevini sürdürmektedir...
Marshall Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Feridun Uzunyol, arkadaşımız Özlem Yılmaz'ın sorularını cevaplandırdı.
Tüketicilerle her platformda buluştuklarını ve onların hayatına değer katan çalışmalarda bulunduklarını söyleyen Marshall Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Feridun Uzunyol, "Marshall KEY Showroom'una evinin fotoğrafını gönderen tüketicilere ücretsiz danışmanlık hizmeti veriyoruz" dedi. Uzunyol, 2007 yılının temmuz ayında Fener Kalamış Caddesi'nde faaliyete geçirdikleri Marshall KEY Showroom, tüm tüketicilere dekorasyon ve dekorasyonda renk kullanımı ile ilgili ihtiyaçları konusunda danışmanlık hizmeti verdiğini söyledi.
ÜCRETSİZ DANIŞMANLIK
Yaklaşık 200 metrekare alanda hizmet veren ve Türkiye'de bir ilk olan KEY Showroom'un, hayat alanlarını kişinin beğenisine uygun şekilde renklendirmek için düzenlenmiş bir estetik merkezi olarak tanımladıklarını belirterek şunları söyledi: "Marshall KEY Showroom, deneyimli iç mimarlardan renk ve rengin dekorasyonda kullanımı hakkında ücretsiz danışmanlık hizmeti, hangi rengin eşyalarla daha uyumlu olacağının belirlenebileceği renklendirme programları ve ücretsiz keşif gibi birçok hizmet sunuyor. KEY Showroom'da ayrıca, usta ve bayi temini ile makyaj, dekorasyon ve giyimde renklerin kullanımı konusunda bilgiler paylaşılarak renk bilincini artırıcı ipuçları da veriliyor. Satışa yönelik hizmet vermeyen Marshall KEY Showroom'dan sadece İstanbul'daki değil, tüm Türkiye çapındaki tüketiciler faydalanabiliyor. Evlerinin fotoğraflarını Marshall KEY Showroom'a gönderen ve renk seçimi konusunda danışmanlık isteyenler, hangi rengin eşyalarıyla daha uyumlu olduğunu belirleyebilen renklendirme programlarıyla hayallerindeki renge kavuşabiliyor."
Marshall olarak, küresel ekonomik krizin ayak seslerini önceden görerek tedbirlerini aldıklarını söyleyen Marshall Genel Müdürü Feridun Uzunyol, "Bunun sayesinde 2009 yılının ilk yarısını başarılı bir şekilde geçirdik" dedi. Uzunyol şunları söyledi: "2010 yılında küresel ekonomik krizin seyrinin duracağını ve 2009 yılını geleceğe yatırım yaparak geçirenlerin kazanacağını düşünüyoruz. Marshall olarak, son dönemde dış cephelerde fonksiyonel ve görünüm açısından farklı konumlandırabileceğimiz yeni ürünler hazırladık. Akzo Nobel'in, Marshall sorumluluğunda olan geniş bölgedeki büyüme hedefleri, Marshall'ın da aktif olarak bu sürecin içinde yer almasını sağlıyor. Enerji fiyatları ve para politikalarında yaşanan sıkıntı sebebiyle boya sektörünün içinde bulunduğu darboğaza rağmen, yeni satın almalar ve pazarlar bularak büyümeyi seçiyoruz."
> Marshall Club Card'ın benzerlerinden farkı nedir? Ne gibi avantajları var?
Marshall Club Card, Türkiye'de benzeri olmayan bir uygulama. Yapı Kredi ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği ile Marshall Club Card, benzer uygulamalardan farklı olarak kullanıcılara harcadıkları oranında nakit para kazandırıyor. Kartında para biriken Marshall kullanıcıları, POS cihazı bulunan bayiden referans numarası alıyor. Bu referans numarası ile Marshall Club Card birlikte kullanılarak herhangi bir Yapı Kredi ATM'sinden nakit para çekilebiliyor. Marshall Club Card uygulamasına başladığımız 2009 yılı başlarından itibaren yaklaşık 80 bin kişi başvurdu ve şu anda aktif olarak 50 bin kişi tarafından kullanılıyor. Tüm Marshall Club Card sahiplerine harcamalarının yüzde 5'i oranında nakit para kazandıran POS cihazları ise öncelikli olarak 450 Marshall bayisine dağıtıldı. Marshall olarak, 2010 yılı sonuna kadar toplam 3 bin POS cihazı ve 100 bin Marshall Club Card dağıtmayı hedefliyoruz.
AHŞAP İÇİN İLK İŞ EMPRENYE İŞLEMİ > Dış cephesi ham ahşap (yani ilk defa boyanacak) olan ev için nasıl boyama teknikleri ve ürünlerinizden sunuyorsunuz?
Ahşapta yapılması gereken ilk iş, emprenye işlemi olarak bilinen ve ahşabın bünyesine onu zararlı böcek, kurt ve mantarlara karşı korumak amacıyla çeşitli kimyasal maddelerden oluşan sıvının emdirilmesidir. İngiltere'den ithal ettiğimiz ve bahçe ahşap mobilyaların bakımını bir keyfe dönüştüren Cuprinol serisinin Wood Art Emprenye Malzemeleri (solvent ve su bazlı) bahsedilen korumayı sağlaması için geliştirilmiştir. Bu işlem ahşap malzeme monte edilmeden önce veya önceden monte edilmiş ahşabın kullanıldığı ortama göre daldırma, fırça veya rulo kullanılarak uygulanabilir. Emprenye işlemiyle ön korumaya alınan ahşaba, uzun süreli koruma ve dekoratif bir görüntü verebilmek için güneşe (UV ışınları) ve dış ortam şartlarına karşı dayanıklı, esnek ve nefes alabilen dış cephe ahşap koruyucu son kat ürünlerin kullanılması gerekmektedir. Cuprinol Wood Art Su Bazlı Vernikli Ahşap Koruyucu, Cuprinol Woodart Solvent Bazlı Vernikli Ahşap Koruyucu ve Cuprinol Woodart Su Bazlı Opak Boya ürünlerimizden herhangi biri kullanılarak hem estetik hem de uzun süreli koruma sağlanabilir.
İÇ CEPHELER İÇİN UYGUN ASTAR ŞART > İç cepheye uygulanan duvar boyalarının uygulanması sırasında kapama problemleri neden kaynaklanmaktadır?
Kapama probleminin nedenlerini en basit şekliyle şu maddelerle izah edebiliriz:
* Ürünün, teknik bülteninde belirtilen miktarından fazla oranda inceltilmesi
* Uygun astar kullanılmaması
* Gereğinden daha az ürün uygulanması
* Altyapı yüzeyindeki mevcut görüntünün dalgalı veya farklı dokuda olması
* Aşırı emici yüzeylere astar uygulanmaksızın direkt boya uygulanması
* Tamir yapılan yüzeylere eksik işlem yapılması
* Homojen yayma ve tarama yapılmadan farklı yoğunlukta uygulama yapılması
* Lokal yüzey tamiratlarının genel yüzey görüntüsüne uydurulamaması
* Ürün kuruduktan sonra tarama yapılması
* Yanlış uygulama yapılması
YANLIŞ ÜRÜNLER AKMAYA YOL AÇIYOR > Akma problemleri neden kaynaklanmaktadır?
Akma problemlerini ise şu sebeplere bağlayabiliriz:
* Ürünün aşırı inceltilmesi
* Farklı iki yapıdaki ürünün uygulanması (solventli yüzeye, uygun astar uygulamadan, su bazlı uygulanması)
* Uygulama yapılan duvarın yüzey sıcaklığının 5 derecenin altında olması
* Yüzeye, gereğinden fazla ürün uygulanması
* Yüzey hazırlığı yapılmamış, yani parlak, yağlı, tozlu ve nemli zeminlere uygulama yapılması
* Yanlış uygulama ekipmanı seçilmesi
* Yanlış inceltici seçilmesi
* Yanlış uygulama yapılması
Küçük yerler için ışıltılı renkler
Boya sıralamasından önce, duvar yüzeylerinde herhangi bir kabarma ya da çatlama durumlarında, bu bölgeler için lokal tamiratlar (zımpara, macun, astar) yapılması gerektiğini söyleyen Feridun Uzunyol, "Boya uygulaması sırasında sırasıyla tavanlar, kartonpiyerler ve son olarak duvarlar boyanırsa uygulama en verimli şekilde gerçekleşir. Kapı ve pencerelere de boya uygulanacaksa, birinci kat duvar boya uygulaması yapıldıktan sonra kapı ve pencerelerin boyama işlemi yapılmalı, ertesinde duvarlara son kat boya uygulanmalı" dedi. Ofis veya yaşam alanlarında küçük alanlar için öncelikle koyu tonlardan kaçınmak gerektiğini belirten Uzunyol şunları söyledi: "Daha açık ve ışıltılı, ışığı yansıtan renkler tercih edilmelidir. Bu sayede küçük alanlara ferahlık ve genişlik kazandırılabilir. Açık sarı gibi renkler bu düşünceyi gerçekleştirmek adına doğru tercih olacaktır. Böyle alanlar için ışığın doğrudan vurduğu duvar bölümünde ayna kullanılması ile diğer duvar alanlarına da ışık yayılabilir. Böylece küçük bir mekanda daha ışıklı bir oda elde edilmiş olur."