Ev ödevleri, öncelikle okulda öğrenilen bilgi ve yaşantıların kalıcılığını sağlamak veya bunları genişletmek amacıyla öğretmenler tarafından öğrencilere verilir. Sınıftaki öğrenci sayısının fazla olması ve programda ayrılan zamanın yeterli olmaması gibi çeşitli sebeplerle öğrencilerin bireysel çalışmalarına imkan verilemeyen durumlarda, ev ödevlerinin önemi bir kat daha artar. Ancak, eve getirilen her ödev beraberinde birçok soru, kargaşa ve olumsuz duyguyu da getirebilir ve bunlar sizinle çocuğunuz arasında bir akşam kavgası için yeterli olabilir. Ders çalışmak sayılmaz Çocuklar gibi, anne-babalar da bazen ödevlerden sonsuza kadar kurutulmak isterler. Bunu değiştirmek mümkündür. Öncelikle, ödev yapmakla ders çalışma işleminin bittiği mantığından sıyrılmak lazım. Ödev yapmak, ders çalışmanın bir alt birimidir. Ders çalışmanın içerisinde; tekrar etme, araştırma yapma, okuma, dinleme, izleme, gözlem yapma, ertesi güne hazırlıklı gelme gibi davranışlar yer alır. Yani ödev yapmakla ders çalışma işlemi bitmez. Ey öğrenciler! Ev ödevlerinizi yaparken yeni malzemeler kullanın ve yeni deneyimlerde bulunun. Bu deneyimler, sizin bilgi ve yeteneklerinizin farkına varmanızı, eksik yönlerinizi tamamlamanızı, bağımsız ve düzenli ders çalışma alışkanlığı kazanmanızı, okul dışındaki bilgi kaynaklarını kullanmanızı ve verilen sorumluluğu yerine getirmenizi öğretir. Tüm bunlar sayesinde de, derslerinizde başarıyı yakalarsınız. Ev ödevlerinin, ebeveynlere de birçok faydası vardır. Ödev, anne babalara çocuklarının okul hayatıyla ilgilenmeleri için bir fırsat verir. Aileler, çocuklarına uygun çalışma ortamı hazırlama, gerekli malzemeleri sağlama, istendiğinde yardımcı olma gibi yollarla çocuklarının ev ödevlerinde, dolayısıyla eğitim ve öğretimlerinde önemli bir role sahip olur. Öğretmene düşen görevler * Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda ev ödevi vermeye dikkat edin. İlgi ve yeteneklerine uygun olan ödevleri zorlanmadan yapan öğrencilerin öz güvenleri artar. * Ödevin kısa sürede yapılabilecek şekilde olmasına özen gösterin. İlgi ve yeteneklerine uygun olsa da ödevlerin fazla zaman alması, öğrencilerin sosyal etkinliklere zaman ayırmasını engeller. Ayrıca, ödevi teslim etme süresini öğrencilerle birlikte belirlemeye çalışın. * Daha çok düşünmeyi geliştiren, araştırmaya sevk eden ödevler verin. Ev ödevi, öğrencilerin bilgileri kitaptan deftere aktarması şeklinde değil, araştırmasını, deney yapmasını, yaşayarak öğrenmesini sağlamalıdır. * Ev ödevinin amacını, net bir şekilde öğrencilere açıklayın. Onların ödevlerinin amacını bilmeleri, bu sorumluluğu bilinçli bir şekilde yapmalarını sağlar. * Verdiğiniz ödevleri, düzenli aralıklarla kontrol edin ve sonucunda her öğrenciye yönelik geri bildirimler verin. Ailelere 6 tavsiye 1- Ödevlerini yapmak çocuğa sorumluluğu öğreteceği için, ona günlük ödev yapma saati belirleyin. Bu planlamayı, çocukla beraber oluşturun. 2- Evde, çocukların çalışma odası yoksa bile en azından uygun bir köşeyi çocuğun çalışma köşesi olarak düzenleyin. Ödev yaparken gerekebilecek malzemeleri (not kağıdı, kalem, silgi, yapıştırıcı, bant vb.) sağlayın. 3- Her akşam çocuğunuzun bitirdiği ödevi göstermesini isteyin. Uzun vadede tamamlamak üzere verilmiş ödevlerinin olup olmadığı sorun. 4- Ona danışman gibi davranın. Çocuğunuzun ödevini asla yapmayın, sadece onu yönlendirin. Sorularını cevaplayın, yaptığı ödevi kontrol edin, ödevini sesli okurken onu dinleyin. 5- Takvim ve ajanda gibi plan yapmayı kolaylaştıracak malzemeler alın. Çocuğunuza bunları nasıl kullanacağını öğretin ve çalışırken saati görmesini sağlayın. 6- Ödev için gösterdiği çabalar dolayısıyla onu takdir edin. Çabalarını övmek, onları şımartmaz. Yuva çağından tutun da liseye kadar bütün çocuklar anne-babanın takdirine ihtiyaç duyar ve ister.