Dün..19 Şubat 2002. Kara Pazartesi'nin birinci yıldönümünü Adapazarı'nda karşıladım. Türkiye'yi perişan eden ekonomik kriz ilk yılını doldurdu. "Gündemin böylesine Ankara ve İstanbul'da yoğun olduğu bir haftada ne işin vardı Adapazarı'nda ?" sözlerinizi duyar gibiyim. Yok, düşündüğünüz biçimde gezmek için gitmedim güzel Sakarya'ya.. Kemal Derviş, Tunca Toskay ve Zeki Çakan'la bir güzelliği yaşamak için Adapazarı'ndaydık. Muhteşem tablo Toyota Türkiye Adapazarı Tesisleri'ne yolumuz ihracat seramonisi için düştü. Dünyanın en büyük üçüncü otomotiv şirketi Toyota Motor Corporation (TMC), Corolla modelinin ihracatını başlattı. Yeni Corolla 2002 Sedan modelinin üretimi için Japonlar tam 425 milyon Dolar yatırıma girişmişler. Dostumuz Japonların beklentileri bu yıl için 350 milyon Dolarlık ihracat.. 2002 de 40 bin aracı Avrupa'nın 22 ülkesine satacak olan Toyota Türkiye, 2005'de ise 120 bin araç ihracının plânını yapıyor. Türkiye gibi yabancı sermaye fakiri, ihracatı az bir ülkeye muazzam yatırımda bulunan Toyota Grubu'nu kutluyoruz. Osmanlı hayranı Japonların ünlü Toyota Motor Corporation firması, 1920 yılında dokuma tezgahları üretiminden otomobil üretimine geçmeyi amaçlamış. Ve 1937'de ilk Toyota yollara çıkmış. Japonların şu büyük ufkuna saygı duymamak imkânsız. İki ilke ile sağlanan başarı Toyota Motor Corporation (TMC) Başkan Yardımcısı Yoshio Ishizaka.. Son derece disiplinli olduğu tavrından belli bu zirve yöneticinin verdiği bilgiye göre, Toyota Grup tüm dünyada yıllık 100 milyar Doların üstünde satış gerçekleştiriyor. 27 ülkede 58 tesiste araç üreten Toyota Grubu'nun iki ilkesini açıklıyor Mr. Ishizaka: Türkiye'ye güvendiklerini belirtip, gelecek yılların daha iyi geçeceğini söyleyen Yoshio Ishizaka yatırımlarını daha da artıracakları müjdesini de verdi. Ayıptır...Günahtır... Yazıklar olsun... Buraya kadar her şey iyi. Ama Toyota Türkiye Adapazarı Tesisleri'ndeki bu mutlu günde bir eksiklik vardı. Utandıran, düşündüren saatler yaşadım o muhteşem tesislerde. Toyota Grubu'nu Türkiye'ye kim getirdi? Patates tarlalarında otomobil üretimi için dünyanın en modern tesislerini kim kurdu? Başka soru yöneltmeyeceğim efendim sizlere.. Cevap tektir. Rahmetli Özdemir Sabancı.. ToyotaSA'nın mimarı Özdemir Sabancı'nın resmini salonda görmek, adının kürsüde anılmasını duymak, yakınlarına bir plâket verilerek hatırlanmasını isterdim. Çok şey mi istemişim acaba? Koskoca bir ayıp Teröristler tarafından iki arkadaşıyla birlikte şehit edilen otomotiv sanayiine aşık Özdemir Sabancı'ya yapılan kadirşinassızlığı kınıyorum. Nerede kaldı ahde vefa duygusu? Peki Sakıp Ağa nerede? 1990'da o patates tarlalarına gidip toprağı sıkarak "Burada fabrika yapacam. Araba yapacam gardaşım" diyen Sakıp Sabancı bu törende niye yoktur? Çağrılmamış mıdır? Küstürülmüş müdür? Sabancı ailesine gösterilen olumsuz tutuma sebep olanlara "Yazıklar olsun sizlere" diyorum. Değerli Sabancılar.. Anlayışsızlar sizleri unutsa da Türk milleti sizi unutmaz. Teşekkürler Sabancılar.. Allah gani gani rahmet eylesin Özdemir Sabancı'ya. Üzülme be Sakıp Ağa!