421 beygirlik Mercedes-AMG GT 43 Coupe Türkiye’de!

Sahip olduğu 2.0 litre hacmindeki verimli motoru sayesinde 421 beygirlik gücü 10.3 litrelik 100km yakıt ortalaması ile yola aktaran Yeni Mercedes-AMG GT 43 Coupe Türkiye’de satışa sunuldu. Arkadan itiş ve ideal ağırlık dağılımı sayesinde dinamik safkan bir spor otomobil sürüşü sunan AMG GT, sahip olduğu tasarım detaylarıyla adeta gelecekte klasik otomobil müzayedelerinde boy gösterecek nitelikte bir araç…
ALİ ÇELİK - Aracın dış tasarımı, AMG ailesinin geri kalanından pek çok noktada ayrıntıyla farklılaşıyor. Otomobilin etrafı boyunca büyük hava girişlerine sahip yeni dizayn edilmiş ön tampon özellikle dikkat çekici noktalardan biri. Daha dar ön ve arka çamurluklar AMG GT’ye zarif bir görünüm kazandırırken; ön çamurluklara eklenen küçük bir süsleme parçası gözümüzden kaçmıyor. AMG GT gövde şeklinin karakteristik özellikleri arasında uzun dingil mesafesi, uzun kaput, dik eğimli ön cama sahip arka koltuk yolcu bölmesi ve güçlü arka kısım yer alıyor. Standart olarak 20 inçlik hafif alaşım jantlarla sunulan AMG GT’nin opsiyon listesinde 21 inç ölçülerinde dövme jantlar da yer alıyor.
3 FARKLI TASARIM PAKETİ BULUNUYOR
AMG GT 43, kapsamlı standart donanımının yanı sıra mevcut birçok ek seçenekle, farklı zevklere yönelik geniş bir kişiselleştirme yelpazesi sunuyor. Görünümü farklılaştırmak adına seçilebilecek üç dış tasarım paketi bulunuyor:
AMG dış krom paketi, ön tamponda, ön çamurluklarda ve yan basamaklarda parlak kromdan zarif detaylar barındırıyor.
AMG Gece Paketi’nde ön rüzgar deflektörü, yan basamaklardaki süsleme çıtası, dış ayna kaplamaları ve cam kenarı süs çıtaları gibi detaylar parlak siyah renkte tamamlanıyor. Seçilen renklere bağlı olarak daha dinamik ve dikkat çekici bir görünüm vadediyor.
AMG Gece Paketi II ise, farklı radyatör süsleme seçenekleri, tipografi ve arkada bir Mercedes yıldızı da dahil olmak üzere siyah krom unsurlar içeriyor.
HIPER-ANALOG KOKPİT VE KONFOR DETAYLARI
Mercedes-AMG GT 43'ün iç mekânı, analog geometri ile dijital dünyanın heyecan verici bir kombinasyonunu sunuyor. “Hiper-analog” olarak adlandırılan bu tasarım, üç boyutlu bir vizör içine entegre edilmiş tamamen dijital gösterge panelinden oluşuyor. Görünüm, kişiselleştirilebilir ana ekran seçenekleriyle özelleştirilebiliyor. Simetrik tasarımına rağmen kokpit, sürücü odaklı bir yapı oluşturuyor. Orta konsol, gösterge panelinin alt kısmına doğru akıcı bir şekilde geçiyor. Fonksiyonel ve görsel merkezin odak noktası ise 11,9 inçlik multimedya dokunmatik ekran. Dikey format, özellikle navigasyon için avantajlı ve daha ergonomik bir kullanım sunuyor. MBUX bilgi-eğlence sistemi, beş farklı ekran stiliyle AMG’ye özel genişletilmiş içerikler sunuyor. “AMG Performance” ve “AMG TRACK PACE” gibi özel menü başlıkları, aracın sportif karakterini vurguluyor.
KAPUT ALTINDA YATAN EFSANE MAKİNA
AMG 2.0 litrelik turbo motor 310 kW (421 hp) güç ve 500 Nm maksimum tork üretiyor. Onu daha özel kılan ise Formula 1™'de kullanılan bir teknoloji olan elektrikli egzoz gazı turboşarjı. Bu şarj şekli, tüm hız aralığında özellikle kendiliğinden olan tepkileri garanti ediyor. Yeni AMG GT 43 daha dinamik bir sürüş deneyimi sunarken aynı zamanda daha yüksek verimlilik sağlıyor. Turboşarj, kayış tahrikli marş jeneratörünü de besleyen 48 voltluk yerleşik elektrik sistemi üzerinden çalıştırılıyor. Bu kısaca 10 kW'lık (14 hp) ek bir destek sağlıyor. İkinci nesil, 48 voltluk yerleşik elektrik sisteminde mild hibrit olarak da çalışıyor. Bu da performanstaki geçici artışa ek olarak, daha fazla verimlilik için süzülme ve reküperasyon gibi işlevleri de mümkün kılıyor. Start-stop ve coasting fonksiyonları arasındaki geçişler neredeyse hissedilmediğinden yolculuk konforu da artırıyor.
SADECE 4.6 SANİYE
2.0 Litrelik dört silindirli turbo motor, maksimum 310 kW (421 hp) gücüne 6.750 rpm’de ulaşıyor. Motorun 500 Nm maksimum torku, 3.250 ile 5.000 rpm aralığında sunuluyor. Duruma bağlı olarak, kayış tahrikli marş jeneratörü (RSG) aracılığıyla 10 kW (14 hp) kısa süreli ek güç sağlanabiliyor. Bu sayede AMG GT 43 0’dan 100 km/s hıza 4,6 saniyede ulaşırken en yüksek hızı ise 280 km/s. İle sınırlandırılmış durumda. Aracın güç aktarımını ise AMG SPEEDSHIFT MCT 9G şanzıman gerçekleştiriyor.