Dacia bu sefer çok iddialı! C-SUV BIGSTER görücüye çıkıyor, işte özellikleri ve fiyatı

Uygun fiyat politikası ve ekonomik modelleriyle pazarda kendine yer bulan Dacia, gözünü artık yükseklere dikti. Paris otomobil fuarında iddialı bir tanıtıma hazırlanan marka C-SUV sınıfında çok ciddi rakiplerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Gelin hep birlikte Bigster’in üst sınıfta ne kadar şansı var, Avrupa’da nasıl bir fiyatla vitrine çıktı birlikte inceleyelim; karşınızda tüm ayrıntılarıyla Dacia Bigter.
ALİ ÇELİK- Renault grubu içinde yer alan marka, Ocak 2021'de “Renaulution” stratejik planının bir parçası olarak ilginç bir adım attı. Dacia ile C segmentini fethetmek için plan yapan Renault, zaten Avrupa'nın önde gelen B segmenti oyuncularından biri ve artık karşımıza daha güçlü modeller ve markalarla rekabetten çekinmeyen bir modelle çıktı. Bigster’in tanıtım mottosu ise temel ihtiyaçlara cevap verebilecek nitelikte, ekonomik, akıllı ve sağlam bir SUV…
TASARIM SÖZÜNÜ TUTTU
Ocak 2021'de, karşımıza sembolik olarak çıkan Bigster Concept, bugün artık gerçekten pazara girmek için gün sayıyor. İlk bakışta köşeli hatlarıyla dikkat çeken Dacia Bigster, dikey mimariye sahip ön kısmında parlak siyah bir ızgara kullanılmış. Yatay kaput çizgisi, sürücüye aşağıdaki yolu net bir şekilde görebilecek şekilde. Yandan arkaya doğu dümdüz devam eden çamurluk ve tavan çizgileri araca güçlü bir duruş perspektifi kazandırmış. Arka taraf ise Dacia Duster, ülkemizdeki adıyla Renault Duster ile tamamen aynı. İç tarafta da Duster modeli ile birebir benzer bir mimari ile karşılaşıyoruz. Ön torpido ve kapı içleri tamamen plastik bir yapıda ama tasarımsal olarak kendine özgü bir çekiciliği var.
DUSTER İZLERİ TAŞIYOR
Aracın sürüş ekranı donanım versiyonuna göre 7 veya 10 inçlik dijital bir gösterge paneliyle sürücüye aktarılıyor. Multimedya sistemi ise 10,1 inçlik merkezi dokunmatik ekranda tüm donanımlarda standart şekilde sunuluyor. Öte yandan Dacia'da ilk kez kol dayanağı, dahili soğutucu bölmesi ve kablosuz şarj cihazı bölümü karşımıza çıkıyor. Bigster’in bagaj hacmi ise 667 litre…
YENİ ELEKTRİKLİ GÜÇ AKTARMA ORGANLARI
Renault-Nissan ittifakı üzerine geliştirilen CMF-B mimarisini kullanan yeni Bigster, kaput altında 1,2 litre hacmine yarı hibrit bir üniteye yer veriyor. Ayrıca ECO-G 140 kodu ile karşımıza çıkan ve hem LPG hem de yarı hibrit kuruluma sahip 1,2 litrelik ve ayrıca 4x4 seçeneği içinde TCe 130 isimli ayrı bir motor ünitesi Bigster modelinde göreve hazır olacak. 2025’in ilk çeyreğinde satışa çıkması planlanan otomobil markanın Avrupa’da ki en büyük modeli olacak. Karşısına çıkan rakipler ise Nissan Qashqai, VW Tiguan, Toyota Corolla Cross, Peugeot 3008 gibi iddialı modeller olacak.
FİYATI SEGMENTİNE GÖRE PAHALI
Dünyada fiyatı ilk olarak İngiltere'de açıklandı. İngilter'de 27 bin sterlinlik fiyat etiketi bu otomobil için oldukça dikkat çekici. Çünkü Duster'dan yaklaşık 4 bin sterlin daha fazla. Bu fiyat politikasıyla kendi segment grubundaki modellere göre rekabet şansı çok zor.