İspanya'da üretilen ilk Chery banttan indi! Eski Nissan fabrikası kullanılıyor

Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
İspanya'da üretilen ilk Chery banttan indi! Eski Nissan fabrikası kullanılıyor
T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Bir zamanlar Japon üretici Nissan’ın Avrupa üretim üssü olarak kullandığı fabrika da, Çinli üretici Chery’nin ilk modeli törenle banttan indirildi. TIGGO 7’nin birinci model olarak karşımıza çıktığı tesiste ayrıca TIGGO 8 ve OMODA 5 modellerinin de imalatı gerçekleştirilecek. Avrupa’da üretim avantajıyla ek gümrük vergilerinden kurtulan marka, Türkiye’ye de İspanya üzerinden ithalat yaparsa yüzde 40’lik ek gümrük vergisinden sıyırılarak önemli bir fiyat avantajı yakalayacak.

ALİ ÇELİK - İspanya Barselona’da uzun bir süre Japon otomotiv markası Nissan tarafından kullanılan daha sonra Nissan-Renault ortaklığında geliştirilen modellerin üretiminin gerçekleştirildiği fabrikada, 2021 yılında üretim sonlandırılmıştı. Daha sonra Chery tarafından alınan ve markanın Avrupa’daki ilk fabrikası olarak dikkat çeken tesiste, 23 Kasım itibariyle yeniden üretim başladı. Törenle banttan indirilen ilk model TIGGO 7 olurken, tesiste ayrıca TIGGO 8 ve OMODA 5 modellerin de üretimi yapılacak.


İspanya'da üretilen ilk Chery banttan indi! Eski Nissan fabrikası kullanılıyor - 1. Resim

İLK PLANLAMA YILLIK 50 BİN ADET

İspanya'nın önemli otomotiv şirketlerinden Ebro-EV Motors ve Chery Automobile arasında geçtiğimiz nisan ayında imzalar atılmış, iki şirket yeni nesil elektrikli araç geliştirmek ve üretim konusunda karşılıklı anlaşmıştı. Ebro fabrikası, Barselona'nın Zona Franca bölgesinde yer alıyor. İki şirketin açıkladığı ortak üretim planlaması ilk aşamada yıllık 50 bin adet. Bu sayının 2029 yılında yıllık 150 bin adetlere yükselmesi ön görülüyor. Tesisin yaklaşık olarak 1250 kişiye istihdam sağlayacağı öngörülüyor.


İspanya'da üretilen ilk Chery banttan indi! Eski Nissan fabrikası kullanılıyor - 2. Resim

HEM ELEKTRİKLİ HEM HİBRİT ÜRETİLECEK

Planlamaya göre tesiste başlangıçta üç model üretilecek. Bunlar arasında Omoda 5'in hem tamamen elektrikli hem de benzinli versiyonları yer alacak. Daha sonra tesiste Ebro markası altında satılacak iki adet plug-in hibrit SUV modelinin üretimi devreye alınacak. Konuyla ilgili açıklama yapan Chery  Yönetim Kurulu Başkanı Yin Tongyue, "Chery ve Ebro, her iki şirketin güçlü yönlerini bir araya getirmek ve Ebro markasını İspanya'nın ana ulusal otomobil markasına dönüştürmeyi taahhüt etmek için güçlerini birleştirdi" ifadeleri kullanırken, EV Motors ve Chery olarak Barselona'da ortak bir Ar-Ge merkezi kurma hedefleri olduğunu da dile getirdi.


İspanya'da üretilen ilk Chery banttan indi! Eski Nissan fabrikası kullanılıyor - 3. Resim

FİYAT AVANTAJI AVRUPALI MARKALARI KORKUTUYOR

Çinli markalarla rekabette zorlanan Avrupa’nın en büyük otomotiv üreticisi konumundaki Volkswagen geçtiğimiz günlerde 3 fabrika birden kapatacağını duyurmuş ardında 10 binden fazla işçinin sözleşmesini iptal edeceğini açıklamıştı. Çinli üreticileri özel ithalat vergileri ile yavaşlatmaya çalışan Avrupa’da birçok üretici rekabet karşısında zorlanmaya başlarken Chery’nin Avrupa’nın kalbinde üretim yapması 100 yılı deviren bir çok marka için rahatsızlık verici. Avrupa’da dikkat çeken bir diğer gelişme ise Stellantis grubu ile ortaklığı neticesinde Polonya’da üretime başlayan Çinli Leapmotor.

TÜRKİYE PAZARI İÇİN ÖNEMLİ GELİŞME

Yakın tarihte Çin’de Chery ve BYD fabrikalarını ziyaret eden Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır; Chery ile görüşmelerin olumlu geçtiğini, otomobil fabrikası yatırımı için son basamaklara yaklaşıldığını açıklamıştı. Mart 2023'te açıklanan karala Çin'den ithal edilen elektrikli araçlara, ardından 8 Haziran'da ise içten yanmalı ve hibrit otomobillere yüzde 40 ilave gümrük vergisi getirilmişti. Böylece Çin'den ithal tüm otomobiller için uygulanan yüzde 10’luk gümrük vergisi yüzde 50’ye yükselmişti. Chery Avrupa’da üretimini gerçekleştirdiği modelleri eğer Türkiye pazarına sunarsa ek gümrük vergisi mevzuatından kurtulacak yüzde 40 oranında ciddi bir fiyat avantajı sağlayacak. Fakat İspanya’da üretim için planlanan rakamlar ilk yıl için çok fazla ihracat sinyali vermese 2027 yılında beklenen kapasite arttırımı ve muhtemel Türkiye fabrikası iç pazarda rekabet konusunda birçok Avrupalı markayı köşeye sıkıştıracak nitelikte…

Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...