Petlas’tan performans hamlesi: Prestige Sport modeliyle ihracatta büyüme hedefinde

Petlas, ultra yüksek performans segmentindeki yeni ürünü Prestige Sport’u tanıttı. Yaklaşık üç yıl süren Ar-Ge çalışmaları sonucu geliştirilen bu yeni yaz lastiği, yüksek yol tutuş, sessiz sürüş ve ıslak zeminde güçlü frenleme gibi özellikleriyle dikkat çekiyor.
ALİ ÇELİK'İN HABERİ - Tanıtım toplantısında konuşan Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız, “300 farklı desen ve 3 bin 500 farklı ebatta lastik üretiyoruz. Prestige Sport, markamızın performans ve konfor beklentilerini aynı anda karşılayan premium segmentteki güçlü oyuncusu olacak” dedi.
2024 REKORLARLA GEÇTİ
Küresel lastik pazarının geçen yıl yüzde 3,5 büyümeyle 2,5 milyar adede ulaştığını belirten Yalnız, Türkiye’de ise yaklaşık 23 milyon adetlik lastik satışıyla yeni bir rekor kırıldığına dikkat çekerek, “Binek lastik grubunda yüzde 5,4 büyüme ile 7,4 milyon adetlik satışa ulaştık. Üç yıldır yenileme pazarında lideriz ve pazar payımız yüzde 25’e dayandı” dedi. Petlas’ın ihracatta her yıl üzerine koyarak ilerlediğini sözlerine ekleyen Yalnız, “Almanya, Hollanda, Mısır ve ABD gibi pazarlarda güçlüyüz. 2025’te Moğolistan, Gabon ve Myanmar gibi yeni pazarlara açılmak istiyoruz. Şu anda ciromuzun yüzde 44’ü ihracattan geliyor. Türkiye’den, en fazla ülkeye lastik ihraç eden markayız” dedi. Prestige Sport modelinin marka stratejisinde dönüm noktası olduğunu vurgulayan Yalnız, “Tüketicinin konfor, güvenlik ve performans beklentisini aynı üründe buluşturduk. Petlas artık sadece dayanıklılığıyla değil, performansıyla da farkını ortaya koyan bir marka” dedi.