Rusya ambargosu Avrupa’nın otomotiv sektörünü vurdu 

Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Rusya ambargosu Avrupa’nın otomotiv sektörünü vurdu 
T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Ukrayna savaşı yüzünden Rusya’yı oyun dışına iten Avrupa, ağır bir fatura ile karşı karşıya. Batılı üreticilerin ambargo uyguladığı Rusya’da otomotiv satışları yüzde 160 artarken, düşen satışları bahane eden Avrupa’da dev fabrikalar kapanmaya hazırlanıyor. 2025’te otomotivde binlerce çalışan işinde olacak… 

Pandemi süreciyle dünya tarihinde eşi görülmemiş bir krizle karşı karşıya kalan Avrupa otomotiv sanayi, ardından gelen çip krizinde bile ufak sıyrıklarla ayakta kalmayı başarmıştı. Bu dönemde ciddi oranda güç kaybeden sektör, Ukrayna-Rusya savaşında büyük bir kumar oynadı. Hükümetlerden gelen baskılara direnmeyen otomobil şirketleri, Şubat 2022 tarihine kadar pazar lideri oldukları Rusya'dan topluca çekilmeye başladı. 

İLK ÇIKAN RENAULT OLDU 

Fransız üretici Rusya’dan çekildiğini duyuran ilk şirketlerden biri oldu. Avtovaz'daki payı ile Moskova'daki fabrikasını "1 ruble" karşılığında devlete devretmesinden sonra iş ortağı Japon Nissan’da St. Petersburg'ta yer alan fabrikası dahil tüm varlıklarını devlete devretti ve köşesine çekildi. Rusya’nın premium otomobil pazarında açık ara lider konumda bulunan Mercedes, ardından Volkswagen ve diğer Alman markalarda art arda ülkeyi terk etti. 

FABRİKALARA ÇİNLİLER YERLEŞTİ 

Rusya'dan batılı şirketlerin ayrılmasının ardından otomobil satışları durma noktasına geldi. Çinli şirketlerin ülkeye ihracatını hızla artırmasıyla toparlanma sürecine başladı. Ardından ağustos 2023 rekor bir büyüme gerçekleşti. 2022’ye göre yüzde 160 artan satışlar 110 bin sınırına dayanırken yılık 8 aylık toplam satışları ise ; Avrupalıların çekildiği 2022’ye göre yüzde 41 büyüyerek 610 bin adet seviyesine çıktı. Rusya’da Avrupalı üreticilerden boşalan otomotiv fabrikalarına Çinli üreticiler yerleşirken, VW’nin rekor satışları Çinli Geely’nin eline geçti. 

AVRUPA KAÇAK YOL ARAMAYA BAŞLADI 

Batılı markalar kendi koydukları ambargoyu kendileri delmeye başladı. 2023 Ağustos ayında AA’ya konuşan Rusya Ulusal Otomobil Birliği Başkan Yardımcısı Anton Şaparin, o dönemde yaptığı açıklamada “Toyota fabrika kapatmasına rağmen ihracatı kesmedi. Güney Koreli markalarda da kesinti yok ama Mercedes, BMW, Audi gibi markalar Çin üzerinden Rusya pazarına girmeye çalışıyor. Rusya'da Alman arabaları çok tutuluyordu ancak artık Çin son iki yılda büyük atılım yaptı. Sadece Rusya değil, Avrupa ülkelerinde de hızlı büyüyorlar, ortalama Avrupalı bir elektrikli araba, ortalama bir Çin arabasından daha kötü. Bunu Avrupalı müşterilerde fark etmeye başladı, markaların artık işi çok zor” ifadelerini kullanmıştı.

Kaynak: Türkiye Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...