samdan
camii
hayirli-ramazanlar

Seviye 4 elektrikli otonom sürüşüne ilk ulaşan Karsan oldu

Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Seviye 4 elektrikli otonom sürüşüne ilk ulaşan Karsan oldu
T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Üretim tesisleri Bursa’da yer alan ve dünyada 3 kıtada 23 ülkeye kendi geliştirdiği toplu taşıma araçlarını pazarlayan Karsan, yine bir ilki başararak seviye 4 elektrikli otonom aracını dünyada ilk hizmete alan marka olacak. Karsan aynı zamanda İsveç’in ilk sürücüsüz otobüsü olarak e-ATAK modelini trafiğe çıkaracak. 

Japonya’dan ABD’ye kadar çok geniş bir coğrafyada gerçekleştirdiği başarılı çalışmalarla bir dünya markası haline gelen Karsan, 3 kıtada 23 ülkeye yayılmış elektrikli araçlarıyla Türk mühendisliğini gururlandıran hizmetlerine bir yenisi daha ekliyor.

Bu kapsamda Karsan’ın teknoloji partneri ADASTEC ile birlikte geliştirdiği ve dünyanın ilk Seviye 4 otonom elektrikli otobüsü olan Karsan Otonom e-ATAK, İsveç pazarında yolcu taşımaya hazırlanıyor.

İLK YOLCUYU AĞUSTOS 2025’TE TAŞIYACAK

Karsan’ın ADASTEC, Västtrafik, Vy Buss ve Applied Autonomy işbirliği ile gerçekleştirdiği projede Karsan Otonom e-ATAK, Ağustos 2025'te İsveç’in ilk Seviye 4 otonom aracı olarak yolcu hizmetine başlayacak.

Seviye 4 elektrikli otonom sürüşüne ilk ulaşan Karsan oldu - 1. Resim

Projenin hayata geçmesiyle Karsan Otonom e-ATAK, Göteborg'un Merkez İstasyonu’nu Liseberg İstasyonu’na bağlayacak ve şehrin Gårda bölgesinde kesintisiz ve verimli bir ulaşım çözümü sunacak.

Konuyla ilgili açıklamasında dünyada toplu ulaşımın elektrikli ve otonom araçlara dönüşümünde öncü rol oynamaya devam ettiklerini söyleyen Karsan CEO’su Okan Baş, “Karsan Otonom e-ATAK’ın 2021’deki lasmanından bu yana, 35 bin yolcu deneyimiyle güvenilirliğimizi kanıtladık. Eksi 25 dereceye varan zorlu hava koşullarında sorunsuz performans sergileyen aracımız, aynı zamanda Avrupa’da tünelden geçebilen ilk otonom araç olma unvanına sahip oldu. Gerçekleştirdiğimiz ilkler ve başarılı çalışmalar, çok daha iyilerini başarmak için bizleri daha da cesaretlendiriyor” dedi.

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan ADASTEC CEO’su Dr. Ali Ufuk Peker ise “ADASTEC’in geliştirdiği flowride.ai yazılımı, Karsan tarafından fabrikada entegre edilen otobüslerde gerçek dünya uygulamalarıyla kendini kanıtlıyor ve sürdürülebilir, erişilebilir toplu taşıma çözümleriyle yerel topluluklara değer katıyor. Göteborg’daki bu proje, otonom toplu taşımanın sürdürülebilirlik ve şehir içi hareketlilik açısından küresel ölçekteki önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Bu tür girişimlerin, gelecekte karbon ayak izini azaltan, kapsayıcılığı artıran ve daha akıllı, daha bağlı şehirler oluşturmaya yönelik önemli bir temel oluşturacağına inanıyoruz" ifadelerini kullandı.

GURURLANDIRAN TABLO

Karsan Otonom e-ATAK ABD’de Michigan State University kampüsünde 1.5 yıl boyunca 5 kilometrelik bir rotada yolcu taşıyarak dünyada bir ilki gerçekleştirmişti.

Seviye 4 elektrikli otonom sürüşüne ilk ulaşan Karsan oldu - 2. Resim

Norveç’in Stavanger şehrinde ise 2022 yılından bu yana açık trafikte biletli yolcu taşıyan Otonom e-ATAK, var olan güzergahını kısa süre önce tünel içeren bir rota ile güncelleyerek genişletti ve tünelden geçen ilk otonom araç olarak zorlu bir sınavı daha başarı ile verdi.

ABD, Norveç, Fransa, Romanya, Finlandiya, Hollanda, İsviçre ve Türkiye’den sonra şimdi de İsveç’de  Otonom e-ATAK ile 9 farklı noktada otonom projeleri ile var olacak Karsan, dünyada açık trafikte yolcu taşıyan seviye-4 ilk ve tek otonom otobüs olma özelliğini korumaya devam ediyor.

KENDİ ALANINDA DÜNYADA İLK

Gelişmiş Sensör Paketi ile donatılan Karsan Otonom e-ATAK, farklı hava koşullarında hassas navigasyon ve durumsal farkındalık sağlamak için birlikte çalışan LiDAR, Radar, RGB Kameralar, GNSS ve en son teknoloji sensörlerin bir kombinasyonunu kullanıyor.

Gece veya gündüz, her türlü hava koşulunda 40 km/s hıza otonom sürüşte çıkabilen araç, bir otobüs sürücüsünün yaptığı; rota üzerindeki duraklara yanaşma, inme-binme süreçlerini yönetme, kavşak ve geçitlerle trafik ışıklarındaki sevk ve idareyi sağlama benzeri tüm işlemleri sürücüsüz olarak gerçekleştiriyor.

8,3 metre uzunluğundaki Karsan Otonom  e-ATAK, Göteborg'un kentsel ulaşım taleplerini verimli bir şekilde karşılayabilecek sürdürülebilir, yüksek kapasiteli bir transit çözüm olarak öne çıkıyor. Otobüsün AC ünitelerle 5 saatte, DC ünitelerle ise 3 saatte tam olarak şarj olabilme yeteneği, aracın sürekli hizmete hazır olmasını sağlıyor.

Kaynak: Türkiye Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...