Erdoğan imzaladı, düzenleme yürürlükte! Annelere aylık 5 bin lira yardım yapılacak

Doğum yardımıyla ilgili düzenleme Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre, annelere çocuk sayısına göre 5 yıla kadar yardım yapılacak. Yardım parası ise aylık 5 bin liraya kadar çıkıyor. İşte detaylar...
2025'i Aile Yılı ilan eden hükümet, Türkiye'deki düşen genç nüfusu artırmak için önemli bir hamle yapmıştı. Bu kapsamda yeni doğan çocuklar için annelere doğum yardımı kararı alınmıştı. Söz konusu yardımın miktarı ise çocuk sayısına göre değişmekte.
DOĞUM YARDIMI NE KADAR?
Doğum yapan annelere yapılacak doğum yardımı tutarları şöyle:
- Birinci çocuk için tek seferlik 5 bin TL verilecek.
- İkinci çocuk için 5 yaşını tamamlayana kadar aylık 1.500 TL
- Üçüncü ve sonraki çocuk için 5 yaşını tamamlayana kadar aylık 5 bin TL.
Resmi Gazete'de yayımlanan kararın detayları şöyle:
Tutarları artırmaya Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yetkili olacak.
Ödemeler Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonundan yapılacak.
Doğum yardımı, hiçbir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın ödenir ve haczedilemeyecek.
Doğum yardımından yararlananların gerçek dışı beyanda bulunmaları nedeniyle yersiz ödemeye sebebiyet verilmesi hâlinde, bu ödemelerin, bir ay içinde ödemenin yapıldığı tarihten tahsil edildiği tarihe kadar geçen süre dikkate alınarak 6183 sayılı Kanunun 51'inci maddesinde belirtilen gecikme zammı oranında hesaplanacak faiz ile birlikte iade edilmesi, haksız yararlanana ödeme yapan kurum tarafından bir yazı ile bildirilecek.
Bu süre içinde ödeme yapılmaması hâlinde bu alacakların ilgili vergi dairesine bildirilmesi üzerine anılan Kanun hükümlerine göre takip ve tahsil edilecek.
DOĞUM YARDIMI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Doğum Yardımı başvurusu, canlı doğumun gerçekleşmesinin ardından ilgili nüfus müdürlüğünde çocuğun Kimlik Paylaşım Sisteminde (KPS) kayıt işlemi yapıldıktan sonra "Doğum Yardımı Başvuru Dilekçesinin” eksiksiz olarak doldurulması ve imzalanmasının ardından şahsen, iadeli taahhütlü posta veya kargo yoluyla yapılır.
Başvurular, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlükleri ya da Sosyal Hizmet Merkezlerine yapılır. Her ne statüde olursa olsun (hizmet alımı yoluyla istihdam edilenler dâhil) kamu kurum ve kuruluşlarınca istihdam edilen personel çalıştığı kuruma başvurur. Yurtdışında yaşayanların başvuruları ise Büyükelçilik ve Konsolosluklarca alınır. Yurtdışında yaşayanların Türkiye’de bulunmaları halinde ise herhangi bir Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ya da Sosyal Hizmet Merkezine başvurmaları mümkündür.