Magnum reklamı büyük tepki çekmişti... Şirket sildi, işin aslı ortaya çıktı
Geçtiğimiz günlerde sosyal medyada dolaşıma giren bir Magnum reklamı tepkilerin odağına yerleşti. Video İsrail'in Gazze'deki insanları havaya uçuran bombardıman görüntüleriyle ilişkilendirildi. Fakat Magnum'un resmi hesaplarında paylaşılmayan görüntülerin sahte mi gerçek mi olduğu tartışma konusu oldu.
İsrail'in Gazze'de yaptığı katliam bütün dünyanın tepkisini çekmeye devam ediyor.
Birleşmiş Milletler tarafından soykırım olarak görülen, masum sivillerin katledildiği görüntüler insanlık vicdanında unutulmaz yaralar açmaya devam ediyor.
5 Nisan tarihinde İsrail savaş uçaklarının Gazze’ye yaptığı bombardımanda insan bedenlerinin havaya savrulduğu görüldü.
Kan donduran görüntüler sosyal medyada kısa sürede tepkiye yol açtı.
TEPKİ ÇEKEN MAGNUM REKLAMI
Duruma tepkiler devam ederken bir kaç gün sonra yayına giren bir reklam görüntüsü de dikkat çekti.
Reklamda kullanılan görüntüler ve efektler, Gazze'de yaşanan son bombardımanla ilişkilendirilerek paylaşıldı.
Magnum'a ait olduğu iddia edilen görüntüler bir sinema salonunda cep telefonuyla çekilmişti.
Şirketin resmi hesaplarında yer almayan görüntüler tartışma konusu oldu.
Peki reklam gerçekten Magnum'a ait miydi, yoksa manipulatif bir paylaşım mıydı?

SEYİRCİ MAGNUM REKLAMINI BULDU
Reklam sosyal medyayı ikiye böldü. Bazıları reklamın gerçek olduğunu ve bununla Gazze'de yaşanan bombardımana gönderme yapıldığını iddia etti.
Ne kurumsal hesaplarda ne de sosyal medyada Magnum reklamı yer alıyordu. Televizyon kanallarında da bulunmayan görüntülerden dolayı bazı sosyal medya içerik üreticileri Magnum reklamı hakkında yaptıkları tepki içeriklerini kaldırdı.
Ancak bir seyirci reklamı televizyon kaydından tespit ederek doğruladı.
Tivibu üzerinden kaydettiği Kanal D'de yayınlanan "Uzak Şehir" dizisinde Magnum reklamını paylaştı. Bu görüntünün ardından Magnum reklamının da yayınlanmış bir reklam olduğu ortaya çıktı.
Video kısa sürede yayılırken, sosyal medyada boykot kampanyalarının da hedefi haline geldi.
MAGNUM REKLAM ÇALIŞMALARI
Uzun zamandır "haz" vurgusuyla öne çıkan Magnum, bu reklam serisinde "Magnum Utopia Ahududu" ve "Magnum Utopia Karamel" üzerinden bir kampanya başlatmıştı.
2 ay önce başlatılan kampanyada Magnum Utopia'nın sesinin ve tadının hazzıyla insanı havaya uçurduğu işleniyordu.
Şirketin gerek resmi hesaplarında gerekse yeni yayınlarda reklamı paylaşmaması tepkilerin önüne geçme hareketi olarak yorumlandı.
Magnum reklamlarında benzer kurguların daha önce de işlenmesi ve yayına müdahale edilmesi, dünyada oluşan Gazze hassasiyetinden dolayı tepkilerin önüne geçemedi.