Takdir Teşekkür nasıl hesaplanır? Karne günü öncesi gündeme geldi

Karne günü yaklaşırken, milyonlarca ortaokul ve lise öğrencisi takdir ve teşekkür hesaplama yöntemlerini araştırmaya başladı. Ortaokul, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar ile lise 9, 10, 11 ve 12. sınıflarda, dönem sonu başarı puanlarına göre takdir ve teşekkür belgeleri almaya hak kazanılıyor.
Dönem sonunun yaklaşmasıyla öğrenciler, not ortalamalarının belge almaya yetip yetmediğini öğrenmek istiyor. Tüm derslerden başarılı olan ve dönem puanı 70.00’ı geçen öğrenciler belge alma hakkı kazanıyor.
TAKDİR TEŞEKKÜR NASIL HESAPLANIR?
Milyonlarca öğrenci, takdir ve teşekkür belgelerinin hesaplanma yöntemini merak ediyor. Belgeler, şu kriterlere göre belirleniyor:
70.00-84.99 ortalama puanına sahip öğrenciler: Teşekkür belgesi alır.
85.00 ve üzeri ortalama puana sahip öğrenciler: Takdir belgesi alır.
En az üç öğretim yılı boyunca takdir belgesi alanlar: Üstün başarı belgesiyle ödüllendirilir.
Öğrencilerin bu belgeleri alabilmesi için herhangi bir disiplin cezasına sahip olmamaları gerekmektedir.
TEŞEKKÜR BELGESİ KİMLERE VERİLİR?
Teşekkür belgesi, öğrencilerin dönem boyunca gösterdiği akademik başarı ve davranışları için verilir. Bu belgeyi almak için öğrencilerin:
Ders notu ortalamasının 70.00 ile 84.99 arasında olması gerekir.
Okul disiplini ve davranış puanının eksiksiz olması beklenir.
TAKDİR BELGESİ KİMLERE VERİLİR?
Takdir belgesi, daha yüksek bir başarı seviyesini ifade eder. Bu belgeyi almak için:
Ders notu ortalamasının en az 85.00 olması gerekir.
Öğrencilerin davranış puanının eksiksiz olması şarttır.
ONUR BELGESİ KİMLERE VERİLİR?
Onur belgesi, yönetmelikte belirtilen özel kriterleri taşıyan öğrencilere verilir. Bu kriterler şunlardır:
a) Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanarak örnek olmak,
b) Bilimsel projelerle sosyal etkinliklere katılmak, bu çalışmalarda liderlik yapmak, yapılan etkinliklerde eğitime katkıda bulunmak ve üstün başarı göstermek,
c) Okul araç-gereç ve donanımlarıyla çevreyi koruma ve gözetmede davranışlarıyla örnek olmak,
ç) Görgü kurallarına uymada ve insan ilişkilerinde örnek olmak,
d) Trafik kurallarına uymada örnek davranışlar sergilemek,
e) Bilişim araçlarını kullanmada iyi örnek olacak davranışlar sergilemek,
f) Okula ve derslere düzenli olarak gelmek, bu yönde arkadaşlarına iyi örnek olmak,
g) (Değ: 1/7/2015-29403 RG) Zorunlu göç mağdurları, mülteci ve sığınmacılar, gazi ve şehit yakınları, doğal afetlerden etkilenenler, yaşlı, yetim, öksüz, güçsüz, engelli ve benzeri durumda olanlar ile diğer yardıma ihtiyaç duyanlara yönelik yürütülen toplum hizmetlerinde görev almak,
ğ) Alınan sağlık ve güvenlik tedbirlerine uyarak konuyla ilgili örnek davranışlar sergilemek gibi davranışlardan örnek oluşturacak bir ya da birkaçını gösteren davranış puanı indirilmemiş öğrencileri; öğretim yılı içinde herhangi bir ödül alıp almadığına bakılmaksızın öğrenci, öğretmen veya okul yönetiminin teklifi, onur kurulunun uygun görüşü doğrultusunda onur belgesiyle ödüllendirir. Bir öğretim yılı içinde iki ve daha fazla onur belgesi alan öğrencilere okulun onur listesinde yer verilir.
(2) Ayrıca öğretmenler kurulu, ders yılı başında yukarıda belirtilen davranışların dışında da onur belgesiyle ödüllendirilebilecek davranışları belirler. Belirlenen davranışlar okul yönetimince onur kuruluyla okul öğrenci ödül ve disiplin kuruluna bildirilir.