İmansız ölmek korkusu!..

A -
A +

Semerkant’ta yetişen büyük velîlerden Yûsüf-i Hemedânî hazretlerinin kabr-i şerîfi, Merv şehrindedir.

 

Resûlullah Efendimizin mübârek kalbindeki ilim, feyiz ve nurlar, kalpten kalbe akarak ona vâsıl olmuştu...

 

Orta boylu, buğday benizliydi.

 

Kumral sakallı, zayıf bir velîydi.

 

Eline geçeni, muhtaçlara verir, herkese şefkat ederdi.

 

Çok zaman da ağlardı!

 

Yetiştirdiği yüzlerce talebesi, büyük âlim ve evliyâ oldular.

 

Bir yandan, insanların “mânevî” dertlerine devâ sunarken bir yandan da “maddî” hastalıklarına şifâlar sunuyordu.

 

Her insana şefkatliydi.

 

Gayrimüslimlere bile...

 

Onlara nasîhat ediyor, hidâyetlerine sebep oluyordu.

 

Dünyâya, zerre kadar ehemmiyet vermezdi.

 

Evinde bir hasır vardı.

 

Bir de ibrik.

 

Üzerine aldığı bir keçe.

 

Ve yemek yapacak tencere...

 

● ● ●

 

Bu zâta bir gün dostları;

 

“İyi bir kul nasıl olur efendim?” diye sordular.

 

Büyük zât;

 

“Onlar, insanlardan bir şey beklemez, her ihtiyâçlarını yalnız Rablerinden isterler. Onların tek korkuları vardır” buyurdu.

 

Sordular:

 

“O nedir ki, efendim?”

 

Cevâben;

 

“Son nefeste imansız ölmekten korkar, Allah’ın rızâsını almak için uğraşırlar” buyurdu.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Nedim 14 Temmuz 2024 16:13

Resûlullah Efendimizin mübârek kalbindeki ilim, feyiz ve nurlar, kalpten kalbe akarak ona vâsıl olmuştu...Şahsen ben ehlisunne itikadı ve usulünde menhecinde biri olduğumdan İslam'ı ilgilendiren herşeyi İslam adına müslüman adına atılan söylenen inanılan herşeyi Kur'an sünnet ve iki kaynağın sahih meşru anlamı olan sahabe icmaina uyup uymadığına bakarım. ve iddia edilen mesala sizin cumleniz gibi bilginin doğruluğunu yanlışlığını ortaya koyacak şekilde hem subuten hemde delaleten kati bir şekilde sabit olup olmadığına bakarım.Ehlusunne itikadında ve usulünde kalabilmek için size de tavsiye ediyorum.islam adına ortaya konan herşeyi efradı cami ağyari mâni ilkesince hem subuten hemde delaleten kati bir şekilde sabit olacsk şekilde peygamber ve ashab islaminda var mıydı yok muydu.varligi da yokluğu da subuten delaleten ispatlanabilir çünkü...mesala İslam adına söyleyen vahdeti vucud inancı ve tasavvuf disiplininin mesala hristiyanların İsa as ve salih zatların ruhundan istiğase istiane tevessül rabıta yapmalarına benzer İşler içinde hem subuten hemde delaleten kati bir şekilde sabit olan konularda peygamber ve ashab İslami da sabittir