Ankara Etlik’teki bu trafik sorununa bir çözüm

A -
A +

Ankara’nın büyük hastanelerinden biri olan Etlik Şehir Hastanesinin hemen her hastane gibi giriş kapılarının etrafında gün boyu malum bir trafik söz konusu. Antares alışveriş merkezi ile Metro Market arasından uzanarak gelen yolun karşılaştığı giriş kapısı önündeki trafik ışıklarında bir düzenleme gerekiyor. Bahsi geçen yokuş aşağı inen yoldan gelen trafik nüfusu iyice kalabalıklaşmış Etlik semtinin hastane giriş yönü ve birçok aracın da İstanbul yoluna hastane içinden transit geçiş için kullandığı güzergâhtır. Işıklarda karşı şeritten gelen araç trafiği durduğu hâlde göbekten dönüş yapacak araçlar için kırmızı ışık yanmaya devam etmekte. Hâlbuki karşı şerit araçlara kırmızı yanıp o şeritteki araçlar beklerken diğer yönden gelen araçlar için yeşil ışık yanmış olsa trafik daha hızlı akıp o göbek dönüşünde kitlenme olmayacak. Bu şikâyetimi de yayınlayıp ilgililere, yetkililerce gerekli ayarlamaların yapılmasına vesile olursanız memnun olurum.

 

Gönderici: Hastane trafiğinden yılmış Etlik vatandaşı

 

 

Artık her konuyu maalesef onlara soruyoruz

 

 

Diline, kültürüne, geleneklerine; evrensel değerlere, okumaya, öğrenmeye; akla, planlamaya, üretime, demokrasiye sırtını dönen bireylerle yükselmemiz çok zor. Evinde 1000 kitap bulunan 100 bin ailemiz bile yok. Kitaplar artık hayatımızdan çıktı. Telefonlar yeni akıl hocamız oldu. Her konuyu onlara soruyoruz. Yapay zekâ ile çalışan uygulamalar sorulara suya sabuna dokunmadan yani sade suya tirit cevaplar veriyorlar.

 

Dünyanın parasını, ilacını, tohumunu, medyasını, modasını, aşısını hegemonyası altına almış olan 50 civarındaki trilyon dolarlık küresel güçler dünyanın geleceğini karartıcı işlere imza atıyorlar. Tüm dünyada; topluca alıklaşma, obezleşme, uyuma, vasatlaşma yaygınlaştırılıyor.

 

     Ali Özdemir/Eğitimci-yazar

 

 

İnsanın başına dert açıyorlar

 

 

Selamün aleyküm. Bu köşede insanlara imkân tanıdığınız için öncelikle teşekkür ederim. Yeni derdim bir mekteple ilgili. Millî Eğitim’in ilk döneminde din dersleri olmadığı için ve bizim çocuğumuz da Kur’ân-ı kerim hatminde ileride olup bunu tamamlayabilmesi için paralı bir mektebe yazdırdım. Ancak bu sene alınan bir kararla bu mektep yönetimi bir bankayla anlaşmış ve “ille de ödemeleri oradan yapacaksınız!” diyerek bize açık hesap açtırmaya zorluyorlar. Bu hesabın bazı bankalardaki adı “ek hesap” bazılarında “ekstra hesap” yani bir kredi türü. Günü gelince banka bizim adımıza kuruma ödeme yapıyor bizden de faiziyle geri alıyormuş. Dinî eğitim için çıktığımız bu yolda inançlarımıza muhalif olmak şekliyle tanımlayacağım bir krediye bulaştırılmak isteniyoruz anlayacağınız. Çocuğu alsak ayrı bir sıkıntı banka sözleşmesini imzalasak ayrı bir sıkıntı. İşte böyle insanın başına dert açıyorlar Feridun Ağabey. Hürmetlerimi arz ederim.

 

     Rumuz: "Erçim Kuloğlu"

 

 

Türk Telekom’da kendimizi değerli hissediyor, derdimize çare bekliyoruz

 

 

Feridun Ağabey, babamın üzerine kayıtlı 0505 3.. .. .. no'lu hatta tarifesini yenilediğimiz 3. ayda, önceki 2 faturasından daha yüksek bir ödeme çıkınca konunun ne olduğunu araştırdık. Fatura detaylandırmada evvelki faturalardan farklı bir kalem ödeme fark ettik. ''VEEDZ'' uygulamasına ait bu ödemeyi araştırınca spam mesajların arasında ilgili uygulamaya dair otomatik gelmiş bir mesaj tespit ettik. Mesajı onaylama yaparsanız bu uygulama hattınıza otomatik yüklenecek ve her ay fatura bedelinize yansıyacak. Ancak böyle bir onay mesajı zaten bizim tarafımızdan gönderilmediği hâlde uygulama hatta yüklenmiş ve faturamıza yansıtılmış. Durumu fark eder etmez hemen iptal mesajı yollayıp uygulamayı kapattırma kısmına yöneldik. Ancak defaatle Türk Telekom’a bu konudaki mağduriyetimizi belirten şikâyet bildirimi yapmamıza rağmen “siz onay vermişsiniz uygulamaya” diye cevap geliyor. Yüksek gelen telefon faturası üzerine kendi araştırmamızla spam mesajlar arasında bulduğumuz ve onay vermediğimiz belli olan bu uygulamaya dair yansıtılan fatura bedelinin tarafımıza iadesini ve bu tip uygulamaların müşteri onayı olmaksızın otomatik mesajlar olarak yollanmamasını abonelerine bizleri “değerli hissettiren” saygıdeğer Türk Telekom Genel Müdürlüğümüzden talep ediyoruz.

 

     Mağdur bir vatandaş

 

 

 

Anlat Derdini Feridun Ağabey'de önceki yazılar...

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.