Milli cazibe

A -
A +
TFF ile sponsorluk anlaşmaları imzalamak isteyen şirketler sıraya girdi, ay-yıldızlı takıma maç teklifi yağdı, Fransa ayarlı kampanyalar hız kazandı, Türkiye yeniden gözde oldu...
İzlanda maçı öncesine kadar, Euro 2016 biletini alıp almayacağı bir yana, play off maçlarına kalıp kalmayacağı bile tartışılan A Milli Takım, Selçuk İnan'ın Türkiye'yi doğrudan finallere taşıyan 89'daki frikik golü ile birlikte Fransa biletini kapınca yerli - yabancı kurum ve kuruluşların bir anda cazibe merkezi haline geldi. Öyle ki o değeri giderek artan gol; sadece A Milli Takım'a final kapısına açmakla kalmadı; hem TFF'nin kasasını dolduracak bir önem kazandı hem de Türk futbol ekonomisine büyük bir canlılık kazandıracak adımları başlattı.
UEFA'dan 12 milyon avro
Türkiye'yi Avrupa'da manşetlere taşıyan başarı için UEFA, TFF'ye A Milli Takımımızın Euro 2016 finallerine katılım payı için 12 milyon avro verecek. Bu rakam, ay-yıldızlı ekibin Fransa'da göstereceği performansa göre daha da artacak.
Sponsor memnuniyeti artı
TFF Başkanvekili Servet Yardımcı, Milli Takım'ın şampiyonaya gitmesiyle kaybolmaya başlayan sponsor ilgisinin yeniden canlandığını belirtti. Yardımcı, A Milli Takım'ın uzun süre finallere katılmamasının sponsor ilgisini azalttığına dikkat çekerken, "Çok sıkıntılı bir süreç yaşadık. Sponsor gelirleri de beklediğimiz oranın altında kalıyordu ama şimdi tablo tersine döndü, Milli Takım'a sponsor olmak için yerli ve global yatırımcılar harekete geçti. TFF'nin pazarlama bölümüne teklif yağıyor. Mevcut sponsorlarımız da sonuçtan oldukça memnunlar" dedi.
Yayın geliri rekora koşacak 
A Milli Takım'ın benzer bir başarıyı 2008'de yakaladığına dikkat çeken Yardımcı, "O başarıdan sonra Süper Lig'in naklen yayın ihalesi beklentinin çok ama çok üstüne çıktı. Bu defa da böyle bir beklenti içindeyiz. TFF yönetimi ve Kulüpler Birliği ortak bir çalışma içinde. Beklentimize göre naklen yayın gelirlerinde bir rekor gerçekleşecek" diye konuştu.
1 milyon TV üretilecek
Finallerin başlamasıyla birlikte 2008'deki gibi ülkede televizyon satışlarında büyük bir artış gözleneceğine inanan yerli sanayi iç piyasa için en son teknolojiye göre 1 milyon televizyon üretecek ve piyasaya sürecek. Üç ayrı televizyon üreticisi şimdiden Milli Takımlara sponsor olmak için TFF'ye başvurdu.
100 bin adet sportif ürün
Milli Takım'ın ana sponsorlarından Nike, finaller için; forma, atkı, anorak, şapka gibi 100 bin adet sportif ürün üretecek ve finaller süresince satışa sunacak.
Turizmde büyük canlılık
Turizmciler; tur operatörleri, otelciler ve restoran işletmecileri de A Milli Takım'ın Fransa'da oynayacağı maçlar için şimdiden reklam ve rezervasyon çalışmalarına başladı. Fransa'ya ekspres vize yolunun açılması, kampanyaları patlattı. 
Maç teklifi yağıyor
Birçok ülke federasyonu A Milli Takım'a "özel maç" teklifinde bulundu. TFF bu tekliflerinden sadece ikisini kabul etti. A milliler, Almanya ve Katar ile Kasım ayındaki play-off maçları sırasında iki hazırlık maçı yapacak. Türkiye Futbol Direktörü Fatih Terim, diğer teklifleri 12 Aralık'taki fikstür çekiminden sonra belirleyecek.
Türk olmak istiyorlar
Başta Kasımpaşalı Ryan Donk olmak üzere birçok yabancı futbolcu, Türk vatandaşı olup, Fransa'da ay-yıldızlı formayı giymek için Fatih Terim'e bizzat başvurdu. Ancak Terim, yabancı futbolcuların bugün Türk vatandaşı olsa bile Milli Takım'da oynama şansı olmadığı için bu tekliflere 'evet' demedi. Yabancı futbolcuların, vatandaş olsalar bile Milli Takım'da yer alabilmeleri için en az 5 yıl bu ülkede futbol oynamaları gerekiyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.