İşte FENERLİST

A -
A +

F.Bahçe'de, alışık olmadığımız şeylere alışıyoruz... 16 fraksiyonlu muhalefetten, kongrecilerden, grupçulardan ses-seda çıkmıyor. Eskiden, takım iyi de gitse, kötü de gitse; illa ki maraza çıkaracak bir yığın malzeme bulanlar, şimdi sus-pus... Yalnız ağızlarına değil, beyinlerine de fermuar çekilmiş durumda... Aykırı ses, aykırı düşünce, aykırı eylem yok! Bu bir teslimiyetçilik değil... Bu bir sinmişlik ya da sindirilmişlik kalıntısı değil... Bu bir, muhalefet tükenişi değil... Hedef, çap ve mantalite değiştiren F.Bahçe'de; bu yeni oluşum yolunda, tekere çomak sokmama yaklaşımıdır. Kişisel hırslardan, F.Bahçe ülküsüne kesin dönüştür. Eskiden grup çıkarları söz konusuydu... Şimdi kulüp çıkarları... * * * Camia, sadece şampiyonluk istemiyor. DEĞİŞİM de istiyor! Her anlamda, her durumda, her şartta değişim... Yönetimde... Muhalefette... Hedeflerde... Hatta seyircide değişim! Hiperaktif F.Bahçe'ye, İnteraktif seyirci geldi. Bu yeni seyirci; G.Saraylı taraftarların oturdukları tribünleri çamurlu çimle kaplayan, üstüne çürük yumurta döküp kokuşturan, sidik torbası atan, tuvaletleri kilitleyen seyirci değil... Banallıktan sanallığa geçen; İnternet seyircisi! Ali Şen'in çocukları Adnan - Metin Şen; arkadaşları Bahadır Köprülü ve Cengizhan Yeldan ile birlikte, FENERLİST'i kurdu. Her konuda değişim arayan F.Bahçe'nin, İnternet dünyasındaki Post - Modern Seyirci profilini çizdiler. Döner bıçaklı taraftardan; birbirleriyle sanal alemde Chat yapan ve bilgileri birbirlerine Forward eden... Tutarlı, aydın, saygın seyirci modelini oluşturdular. FENERLİST grubu; "Amigo" olmakla, "Takım Taraftarı" olmak arasındaki farkı, kendine ilke edinmiş bir interaktif grup... Kulübü, başkanı, yöneticileri söğüşleyen; onlardan avanta koparan, bedava bilet ayarlayan ayak takımından değiller. Tam aksine; kaliteli bir üretimle hazırladıkları 500 sarı-lacivert montu kulübe teslim ederek, tüm gelirini F.Bahçe'ye bırakan idealist bir grup... Götürücü olan değil, getirici! * * * FENERLİST'in sanal alemde, şimdilik 2400 üyesi var. Sayıları hızla çoğalıyor. Üyelerini ciddi bir organizasyonla deplasmanlara götürüyor, İstanbul'daki maçlar için bilet temin ediyor. Ama 5 milyona aldığını, 25 milyona satarak yapmıyor. Kulüpten parasını peşin ve bir defada ödeyerek aldığı biletlerin üzerine; KDV farkı, bağış, kulübe katkı, masraflara katılım payı gibi, hiçbir gerekçeyle ek talepte bulunmuyor. Deplasman yolculukları da aynı şekilde... İnternet yoluyla gelen talepleri, "Üstüne tek kuruş dahi ek fark koymadan" maliyetine karşılıyorlar. Kulübün gönderdikleri ayrı. Onlar bedavacı! Otobüsün içinden pala, kasatura, döner bıçağı çıkmasına da kimse engel olamıyor. FENERLİST grupları ise, Çağdaş F.Bahçe'nin Çağdaş Taraftar yüzü... Afedersiniz; sokak çocuğu değil, İnternet Çocuğu... * * * FENERLİST'in 25-30 kişilik bir Çalışma Grubu var. Bu grup; öncelikle yazışmaları denetliyor... Ahlâk ve Fair-Play duygularına aykırı davrananları önce uyarıyor; davranışlarında hâlâ ısrarcı olanları ise, tamamen sistem dışına itiyorlar. Aynı Çalışma Grubu, bilet satışı ve seyahat organizasyonunu da sürdürüyor. Faaliyetler arasında, konferans düzenlemek de var. F.Bahçe, G.Birliği ile yaptığı kupa finalini kaybettiği zaman... Trabzon'dan yenik geldiği zaman... Ankaragücü maçından boş döndüğü zaman; futbolcuları havaalanında çiçeklerle karşılayan gene bu grup... Parolaları da, bu anlayışlarını simgeliyor: "HEP DESTEK... TAM DESTEK..." * * * F.Bahçe armasını izinsiz kullanıp atkı, bayrak, tişort, forma gibi ürünleri kaçak imâl edenleri de takip ediyorlar. Tespit ettiklerine, kulüp kanalıyla yasal işlem yaptırıyorlar. Anlayacağınız FENERLİST; amigoluk duygusunun çok ötesinde, "Bilinçli Taraftar" modelinin interaktif tasarımı... F.Bahçe'de artık herşey değişiyor. Her şey!

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.