E-devlet ebeveyne güvenmiyor mu?

A -
A +
E-devlette ebeveynlerin çocukları hakkında bilhassa tedavi, ilaç ve gözlük kullanım gibi bilgilere ulaşamaması sıkıntısı halen sürmektedir.
Vatandaşların devletin birimlerine ve devletteki kayıtlarına ulaşmasının kolay yolu olan e-devlet sisteminde reşit olmayanların kayıtlarına ulaşmanın sıkıntısı çekilmektedir.
Türkiye sınırları içerisinde yaşayan tüm vatandaşların devlet ile olan ilişkilerinde en büyük kolaylık olarak verilen hizmette reşit olmayan ya da ebeveynlerince bakmakla yükümlü olunan çocukların bilhassa SGK ve Üniversite eğitimine ilişkin kayıtlarına ulaşılamaması sistemin büyük bir hatasıdır. 
Ebeveynler bakmakla yükümlü oldukları çocuklarının bilgilerine erişemediği gibi çocukları için e-devlet şifresi alanlar da yaşları küçük olduğu için sistemde kısıtlamalarla karşılaşmaktadır.
SGK'nın verdiği hizmetlerden yararlanan çocukların reçete ve ilaç kullanım bilgilerinin görülmeyişi, emeklilerin çocukları ve eşleriyle veya anne babalarıyla ilişkili kesintilerin net olarak görülmemesi ve bunlara kolay erişimin sağlanmaması nedeniyle bu durum sıkıntı olarak ortaya çıkarken üniversitede okuyan çocukların bilgi erişimlerinin de e-devlet sistemi üzerinden olmayışı büyük bir noksandır.
Kurumların da bilgiye erişimi e-devlet üzerinden yapması bir yana, reşit olmayanların e-devlet sisteminden yararlanmasının ebeveynler üzerinden olmasının gerektiğinin önemi doğrultusunda bu noksanlığın bir an önce giderilmesi gerekmektedir.
          Erol Kara-İstanbul

Faturalarla vatandaş soyuluyor mu?

Elektrik özelleştirildikten sonra "hizmet veriyoruz" derken akla gelmedik çeşit çeşit numarayla vatandaşın üzerinden neredeyse bire iki tahsilat yapılmaktadır. Bir kere telefon faturaları eskisi gibi ayda bir değil üç haftada bir gelmektedir. Bu da yılda bir veya iki fatura fazladan tahsil etme imkânı sağlıyor. Elektrik satan özel firma bununla da kalmıyor vatandaşın faturasını iki gün üç gün geciktirir geciktirmez hemen bir eleman gönderip elektrik kablosunu çıkarttırıveriyor. Siz elektrik faturasını ödemediğinizi hatırlayıp hemen gidip ödeseniz bile ertesi ay faturanıza 21 lira açma kapama parası yansıtılıyor. Kimi kime şikâyet edeceksiniz belli değil. Kullandığınız fatura 40 lira ise beraberinde 5 lira bir yere, 6 lira bir yere bilmem kaç lira bir yere bir sürü liste çıkartıyorlar... Neyin nereye niçin kesildiğini bile bilmiyoruz. Toplam aşağıdaki rakama bakıyoruz kırk lira olmuş 80 lira... İstersen ödeme... Ertesi gün keserler elektriğini bir de 21 lira artı ceza alırsın... Tüketici dernekleri filan hepsi hikâye... Bunlara kimsenin gücü yetmiyor. Kimse de muhatap olmuyor. Bir gün bir vekilimiz de Allah rızası için gitsin baksın elektrik idare binalarından birine... Oradaki vatandaşın nasıl mağdur olduğunu, ne sıkıntılar içinde kıvrandığını ama nasıl kimseye derdini anlatamadığını bir görsün... Varsa birazcık vicdan bu vatandaşı bu insafsız kurumsal yapılanmayla soyan sistemi inceleyip bir kontrol mekanizması kursunlar. Yalvarıyorum Feridun Ağabey, bunu yazın...
        Rumuz: Mağdur bir vatandaş

Lavaşın adresi: Tekirdağ Erciyes Köftecisi

Köşemizde okuyucumuz Adnan Bey kebapçıların lavaşlarından şikâyet eden bir yazı göndermişti. Bunun üzerine Tekirdağ'dan bir okuyucumuz babadan kalma Türkiye gazetesi abonesi ve tiryakisi olarak kebabın yenileceği adresi bildirdi. Eh biz de köşemizi takip eden gazetemizin abonesi bu okuyucumuza teşekkür ederek gönderdikleri bilgilendirmeyi sizlerle paylaşıyoruz:
"Bilmiyorlar ki nerede kebap yiyecekler? Tekirdağ Erciyes Köftecisine gelsinler, lavaş nasılmış görsünler... Odun fırınında kabaran kocaman bir lavaş masaya gider, yanında tereyağı ve tulum peyniri yerleşir; misafirler onları afiyetle yerken kebaplar pişer; altına üstüne sıcak lavaşlar yerleştirilir; bir de ayran masaya gönderilir."
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.