“Merhabalar. Köşe yazınızı okudum berberde sıra beklerken. Yeni altın yatırımı yapan bir yatırımcı olarak yazıyorum. Aslında okuyucunuz Ali Özdemir gibi düşünüp borsaya, belirlediğim 13 tane şirkete yatırım yaptım ancak %20 civarı bir kayıp ve kaybolan 1,5 sene oldu. Şirketler kâr açıklarken %100 üzerinde hisse sürekli düşüşte. Düşüncemiz, firma paramızı değerlendirsin firma da kazansın; ortağı olalım biz de kazanalım, faize bulaşmayalım. Ancak herkes faizde altında para kazanırken biz mevcuttan %20 kaybettik. Bence okuyucunuz yazısında bundan da bahsetmelidir. Borsada dönen oyunlardan ismini yazmaya gerek yok yabancı bir büyük bankanın yaptığı satışlar açığa yapılan satışlar kâr ettiği halde kârını paylaşmayan şirketler, yatırımcısını üzen bir Türk borsası. Sonuç borsadaki paramızı çektik ve güvenli bir liman olan altına yatırım yaptık. Bu arada asla başka bir ülkenin para birimine yatırım yapmadım yapmam da. Hiç dolarım olmadı avrom olmadı.
Yalçın Gül
***
KOÇTAŞ Genel Müdürlüğünden yardım talep ediyorum
“Feridun Ağabey, Beylikdüzü KOÇTAŞ AZUR Mağazasından mutfak dolabı aldım toplam 13.900 lira tuttu. Bir odaya yetecek kadar da parke aldım 5.400 lira tuttu. Hepsini peşin ödeyip aldım. 11 Haziran 2024’te de diğer odalara 44 m² tekrar parke aldım. 11.750 lira nakit ödedim. Toplam 32 bin liralık alışveriş yaptım. Araya bayram girdi, usta bulamadığım için biraz gecikti. Kalanı iade için iki paket parkeyi götürdüm. Fotoğrafını çekip görselleri KOÇTAŞ merkezine gönderdiler. Sonra da “parkeleri sen evine götür kargo gelip evden alacak” dediler. Dedikleri gibi yaptım. Evde kargonun gelmesini on gün bekledim. Nihayet telefonuma bir mesaj geldi: “8852153 no.lu talebiniz inceleniyor. Geciktiğimiz için özür dileriz.” Peşinden bir telefon geldi. Telefonda dediler ki: “Faturanızı kaybettiğiniz için iade alamıyoruz”
Feridun Ağabey, ben faturayı kaybetmedim ki. Hatta sağlam yere sakladım ki kargo gelince hemen vereyim. Sonra mağazadan yenisini çıkarttım. Bu arada asıl faturayı da buldum. Ama kabul edilmedi. Geçtiğimiz 10 Temmuz’da bir mesaj daha geldi. “8854938 no.lu talebinizi inceliyoruz. Geciktiğimiz için özür dileriz” diye. Peşinden bir telefon daha geldi. Telefonda dediler ki: “Aradan 14 gün geçtiği için talebiniz karşılanamıyor” Ağabey biz alırken 14 gün sürede iade sözü hiç geçmemişti. Üstelik paketler de hiç açılmadı. Faturam da elimde. Şu günden sonra iade alamayız gibi bir söz de yoktu. Buradan sizin aracılığınızla bu mağduriyetimin giderilmesi konusunda KOÇTAŞ Genel Müdürlüğü yetkililerinden yardım talep ediyorum. Saygılarımla”
***
Düşünceler için üzmeye ve üzülmeye değmez
Duygularını samimiyetle belirterek yazısını “okuyucularınızdan babam için dua istiyorum” diyerek bitiren değerli okuyucumuz: Öncelikle, içinden çıkamadığınız bu gibi düşünce girdabından çıkmak için bir profesyonel yardım alabilirsiniz. Şu kadarını söyleyelim ki ne kadar yakını olursa olsun hiç kimse bir başkasının düşüncesine “yanlış düşünüyor” diyerek kendini kahredemez… Siz babanızı baba olarak seviyorsunuz, bu yeter… Onun ne düşündüğüne ne izlediğine ne olacağına endişelenmek kesinlikle gereksiz… Bunu yaş ilerledikçe zaten anlamaya başlayacaksınız… İnsanlar her yaşta farklı düşünceler farklı duygular içinde olur. Hayat nasıl dört mevsim ise insan hayatı da her yaşta farklıdır. Hep bahar değildir. Hep yaz da olmaz. Sonbahar da vardır kış da vardır. Ardından yine bahar gelmektedir. İnsanlar da böyledir. Yıldan yıla ne düşünceler değişir, neler öğrenilir, ne duygular öne çıkar... Ama hepsi gelir geçer. Aile içindeki birlik beraberlik hepsinden önemlidir… Bu düşündüklerinizi birkaç sene sonra farklı düşünebilirsiniz… Bugün cinnet geçirecek gibi oluyorum dediğiniz düşünceler birkaç sene sonra size komik bile gelebilir.
Babanıza olan sevginiz dolayısıyla onun yanlış karar verdiğini düşünerek alacağınız karar ile hem kendinizi hem babanızı üzersiniz. Düşünceler için üzmeye ve üzülmeye değmez. Çünkü düşünceler her yaşta farklılaşmaktadır. Siz eğer bu düşünceden kendinizi kurtaramıyorsanız kesinlikle bir profesyonel yardım alabilirsiniz. Saygılarımızla”