Uluslararası pazarlama ve reklâmcılık şirketi Nielsen'ın, 55 ülkede 27 bin kişinin televizyon ve video izleme alışkanlıklarını inceleyen bir araştırması sonucu, Türkiye'nin ortalama 4 saât 17 dakikayla dünyada bir gün içinde ekran başında en çok zaman geçiren sekizinci ülke olduğunu geçen hafta açıklamıştık. Araştırmanın diğer sonuçlarını da açıklamakta fayda var: > En çok TV izlemede birinci sırada 5 saât 39 dakikayla Sırbistan yer alıyor. > HD televizyon sahibi olmada Türkiye 34. sırada. > En çok HD televizyona sahip olan ülke Avustralya. > İnternetten video izlemede Türkiye 46. sırada yer alıyor. İnternetten en çok video izlenen ülke Çin, en az izlenen ülke ise Danimarka. > Cep telefonundan video izlemede Türkiye 28. sırada bulunurken en çok video izlenen ülke Filipinler, en az izlenen ülke ise Almanya. Aslında ülkemizin, dünyadaki bilişim, te- levizyonculuk ve teknolojiyle ilgili bütün gelişmeleri yakın takibe alarak halkın hizmetine sunma aşamalarını çok hızlı bir biçimde gerçekleştiriyor olması tartışma götürmez bir gerçektir. Yarısından fazlası genç bir nüfusa sahip olan yurdum insanının yeniliklere olan merak ve düşkünlüğünü de işin içine katacak olursak, bu hız ve gidişatla birçok araştırmanın en ön saflarında zikredileceğimizden de kimsenin şüphesi olmasın!... Ancak bütün mesele, bütün araç ve gereçleri içine alan hızlı teknolojiyi, interneti ve televizyonu gerçek mânâda ve yararımıza yönelik kullanmayı öğrenebilmektir. Aslında bilinçli bir tüketici ve kullanıcı olmaya namzet bir ülke konumuna ulaştığımızda, her alandaki üretim becerisini elde edebilecek niteliğe sahip bir ülke olacağımız da su götürmez bir gerçektir! Yeter ki "Zarfa değil mazrufa bakmanın" idrâkine ulaşalım!!...