RTÜK Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı Tâlim ve Terbiye Kurulu yetkilileri medya okuryazarlığı dersinin öğrenciler üzerindeki etkilerini gözlemlemek amacıyla beş ildeki ilköğretim okullarını ziyaret ederek tespitlerde bulundular. Öğrencilerin çarpıcı açıklamaları şöyle: * Bu dersi almaya başladıktan sonra televizyonda program ayrımı yapmaya başladım. Önceden bütün TV programlarını rastgele izliyordum. Artık televizyonun zararlı yanlarını gördüm ve bana bir şeyler kazandıracak programları izlemeye başladım. * Annemler bu dersin nasıl bir ders olduğunu sordular. Ben de medya okuryazarlığı dersinde televizyonun olumlu ve olumsuz yanlarını öğreniyoruz dedim. Annemler bunu çok iyi karşıladılar. Ama artık haberlerde bile ünlülerin özel hayatlarını gösteriyorlar. Bundan şikâyetçiyim. Haber bültenlerinde ülkemizi ilgilendiren çok az haber oluyor. * Televizyon eğlendirici ama izlemeyi bilmek gerek. * Eğlence programlarına çok fazla kendimizi kaptırmamalıyız. Geleceğimizin teminatı olan yavrucaklarımızın görüşleri ve istekleri genel anlamda şimdiden bu bilinçte olduğuna göre, TV kanallarımız artık her zaman, son derece duyarlı davranarak, seçici ve nitelikli yapımları ekrana getirmekle mükellef. Bu arada okurlarımıza önemli bir açıklamada bulunalım; medya okuryazarlığı dersi kapsamında öğrencilere, kitle iletişim araçlarının işlevleri, amaçları, önemi, medya okuryazarlığının anlamı, TV yayıncılığı ve program türleri, televizyonun etkileri, TV izleme alışkanlıkları, program analizleri, akıllı işaretler, radyonun işlevleri ve etkileri, gazete-dergi haberleri, internet kullanımı konularında bilgiler veriliyor. Medya okuryazarlığı dersinin 2007-2008 öğretim yılından itibaren tüm Türkiye'deki ilköğretim okullarında 6, 7 ve 8. sınıflarda seçmeli ders olarak okutulması planlanıyor. Ne mutlu, geleceğin şanslı ve bilinçli nesline!..