Reklâmlara kısıtlama

A -
A +

Müjde!!... Âdeta, "Reklâm arası program ya da dizi" formatına yakın olan çarpık uygulamanın sonuna geliyoruz. RTÜK Başkanı Fatih Karaca ile TV Yayıncıları Derneği Yönetim kurulu ve özel TV kuruluşlarının temsilcileri, geçen pazartesi bir araya geldiler ve toplantının ana konusu "Televizyonda Yayınlanan Reklâm Süreleriydi." RTÜK Başkanı Karaca tarafından yapılan açıklamada; yönetmelikle belirlenen reklâm sürelerinin program içinde 5 dakika, program geçişlerinde de 8 dakika olduğu, kuruluşların sürelerin uzatılması yönündeki taleplerinin de, AB standartları çerçevesinde değerlendirileceği belirtildi. TV Yayıncıları Derneği adına Nuri Çolakoğlu tarafından yapılan açaklamada ise, dernek üyesi TV kanalları tarafından, kamuoyunda son zamanlarda artan haklı yakınmalar ve eleştirilere yol açan, ekranlarda reklâm bolluğu konusunda, yeni bazı düzenlemeler yapılmasına karar verildiği dile getirildi. Çolakoğlu, 1 Temmuz 2004 tarihinden itibaren yeni kurallara uyulması yönünde karar aldıklarını, derneğin, reklâm süreleriyle ilgili TV kuruluşlarının takipçisi olacaklarını ifade etti. Çolakoğlu tarafından açıklanan yeni öneriler şöyle: "Program önü reklâm kuşaklarının süresi 10 dakika. İçindeki reklâm kuşaklarının her birinin süresinin 8 dakikadan çok olmaması, program içindeki reklâm kuşakları birden fazla olursa, yerleştirme sıklığının 15 dakikadan az olmaması, süresi 10 saniyeyi geçmeyecek çerçeve reklâmlarının yerleştirme sıklığının 5 dakikadan az olmaması ve kapladığı alanın, görüntü alanının yüzde 20'sini geçmemesi." Evet nihâyet, fazla bölünmeden ve parçalanmadan bir programı ya da bir diziyi doğru dürüst seyredebileceğiz.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.