TV kanalları için nihâyet güzel bir haber ve uygulama: RTÜK ile TV Yayıncıları Derneği, ulusal TV kanallarında "İzleyici Temsilciliği" uygulamasını başlatıyor. Böylece izleyici temsilciliği uygulamasıyla TV kanallarında özdenetim sağlanmış olacak. Artık bu uygulamayla TV izleyicileri, izledikleri programlarla ilgili şikâyetlerini bildirmek üzere TV kanallarına ulaşmak istediklerinde karşılarında mutlaka bir muhâtap bulacaklar. Aynı zamanda TV izleyicilerinin TV kanalı ile ilgili görüşleri, tepkileri, şikâyetleri kanal yönetimi tarafından düzenli olarak takip edilebilecek. Öte yandan izleyiciler de görüş ve önerilerinin kanal yönetimi tarafından dikkâte alınıp alınmadığını görebilecekler. İzleyici temsilcileri, yüksek öğrenim görmüş ve yayıncılıkta en az yedi yıllık fiili çalışma yapmış, izleyicilerin güvenine sahip kişiler olacak. Peki bu izleyici temsilcileri neler yapacaklar? * İzleyicilerin şikâyetlerini alabilmek için gerekli altyapıyı kuracaklar. * Kendilerine kurumu ve RTÜK aracılığıyla ulaşan izleyici şikâyetlerini değerlendirecekler ve bunlardan cevaplandırılması gerekenleri cevaplandıracaklar. * TV kanallarında yapılan yayınlara cevap niteliği taşıyan izleyici başvurularının RTÜK yasasına uygun bir biçimde yayımlanmasını sağlayacaklar. * Çalışmalarını her ayın sonunda kanalın yönetimine raporlayacaklar ve yayın akışının imkân verdiği ölçüde bu çalışmaları kamuoyu ile paylaşacaklar. TV kanalları dört hafta içinde izleyici temsilcisi olarak görevlendirdikleri kişinin adını ve özgeçmişini yazılı olarak RTÜK'e bildirecekler ve böylece bu uygulama başlamış olacak. Bu hârika uygulama bana, TRT'deki "Yayın Şefliği" görevini hatırlatmakla beraber, şayet âdil bir biçimde uygulamaya geçerse, önümüzdeki aylarda birçok seviyesiz yapımın pabucunun dama atılacağı müjdesini de beraberinde getiriyor. Hadi bakalım!..