"TV'de, zaman ekonomisi"

A -
A +

Kanal D'de Cumartesi günleri yayınlanan bir yarışma programı var. Adı "102 milyon." Ayda 102 milyonla nasıl geçinilebileceğini ispatlayan yarışmacı 25 milyar ve bir arabanın sahibi olacak... Geçen hafta yarışmacılarla, birçok sanatçı ve ünlü röportaj yaptı. Yarışmacıların sayısı bir hayli kabarıktı ve kendileriyle yapılan röportajlar da bir hayli uzundu geçen hafta... (Böyle durumlarda araya giren reklâmlar ve tanıtımlarla birlikte izleyici diğer kanallarda nasıl dolaşmasın ki?!...) TV yayıncılığında da "Zaman Ekonomisi" diye çok önemli bir kavram vardır. Seyirciyi tek bir kanala bağlamak marifet ister. Geçen bölümde olduğu gibi cümleler ve sohbet hep "102 milyonla nasıl geçineceksin" sorusuyla sürerse, röportajlara çok ünlü sanatçılar ve ünlüler dahi katkıda bulunsa, program bayar ve seyirci zap'lar!!... Hangi tür yapım ve program olursa olsun neticede "Tempo" çok önem arzediyor... "Meraklandırayım, heyecanlandırayım ve sürükleyeyim" derken, sıkmak ve temponun düşmesini sağlayamamak niye bu kadar zor olabiliyor?!... Dikkât ediyorum, son zamanlarda, "Örovizyon" şarkı yarışmalarından esinlenilen basit taklit ve modellemelerle birtakım kalıplar uyarlanıyor ekrana gelen yeni yapımlara... İzleyici zaten sık sık reklâm ve tanıtımlarla bölünen yapımlardan fazlasıyla sıkılırken, bu tür yeni yapımlarda çok daha fazla bir özen ve duyarlılık gerekmiyor mu dersiniz, sevgili program yapımcıları ve sorumluları?!... TV kanallarını yaz uykusundan uyandırayım derken -hiç olmazsa- iyice uyutmamak adına biraz daha özen lûtfen!...a

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.