Aynaya bak takıntını yen

A -
A +

ABD'de yapılan bir araştırmaya göre, "ayna pozu" olarak bilinen terapi metodu, beslenme bozukluğuyla sonuçlanabilecek derecede kendi bedenleri üzerine negatif düşünceleri olan kadınlarda, olumlu sonuçlar doğuruyor. Bedenlerini beğenmeyen kadınların, aynayı genellikle, "kusurlu" olarak gördükleri bölgelerini kontrol etmek için kullandıkları belirtiliyor. "Ayna terapisinin" temel amacı ise bu kadınların, bedenlerine "gerçekçi ve objektif" biçimde bakmalarına yardımcı olmak. Terapinin amacının, kadınların kendilerine "eleştirmeden" bakmayı öğrenmeleri olduğuna dikkat çeken uzmanlar, terapide kadınlardan uzman eşliğinde tüm bedenlerini aynada incelemeleri ve sadece beğenmedikleri değil, beğendikleri bölgelerini de tarif etmeleri isteniyor. Olumlu sonuçlar Kadınların ayrıca,"kocaman bir göbeğim var" gibi ifadeler yerine, "üst bedenim geniş" gibi tanımlar kullanmaları, evde sürekli yaptıkları "kusur kontrollerini" de azaltmaları talep edildi. 1 ay sonra, terapi gören kadınların kendi bedenleriyle ilgili düşüncelerinde genel olarak düzelme görüldüğü, öz saygılarının arttığı, depresyon oranının ve diyet çabalarının azaldığı görüldü. Terapinin "anoreksiya ve bulimia" gibi şiddetli beslenme bozukluklarında da etkili olup olmadığı üzerine çalışmaların devam ettiği belirtildi. --------------------------- >> Fiyat değil model önemli Yapılan bir araştırmaya göre, 300 ila 499 YTL arasında gelirleri olan öğrenciler, giysi satın alırken giysinin fiyatından çok modeline önem veriyor. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi ve Moda Tasarımı Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Saliha Ağaç ve Öğretim Görevlisi Dr. Neşe Çeğindir; Ankara'daki Hacettepe, Gazi, Ankara, Başkent ve Çankaya üniversitelerinde öğrenim gören kız öğrenciler arasında "Üniversite öğrencilerinin giyim ihtiyaçlarını karşılama ve moda konusundaki görüş ile davranışları" konulu bir araştırma yaptı. Araştırmaya katılan üniversitelilerin yüzde 66.2'si, giysi satın almalarını etkileyen en önemli unsurun giysinin modeli olduğunu belirtirken; yüzde 14.7'si kumaşın kalitesi, yüzde 7.9'u güncellik, yüzde 6.5'i ucuzluk, yüzde 3.2'si ise markayı en önemli unsur olarak gördüğünü kaydetti. Rahatlık ilk sırada Öğrencilerin giysi tercihlerinde ise; yüzde 72.9'unun rahat ve estetik olmasını önemsediği, yüzde 13.5'inin 'kusurlarımı gizlemeli', yüzde 10'unun 'ergonomik olmalı', yüzde 1.8'inin 'dikkat çekmeli' diyerek tercih yaptıkları kaydedildi. Kız öğrencilerin yarısından fazlasının birbiriyle kıyafetlerini değiştirdiğinin de belirlendiği araştırmada; öğrencilerin yüzde 37.9'u giysilerini arkadaşıyla değiştirmeyi düşünmediğini, yüzde 32.9'u renk uyumu için, yüzde 26.8'i ise değişiklik için arkadaşlarıyla kıyafetlerini değiştirmeyi kabul ettiğini bildirdi. Öğrencilerin yüzde 93.5'i indirimli satışları ucuz bir şeyler alabilmek için fırsat olarak nitelendirirken, yüzde 4.7'si de bu satışların düşük kalite anlamına geldiğini savundu. Moda nedir? Moda konusunda öğrencilerin görüş ve düşüncelerine yönelik tespitlerde de bulunulan araştırmada; öğrencilerin yüzde 66.8'i modanın anlamının 'zaman içindeki beğeni evreleri' olduğunu belirtirken, yüzde 21.2'si modayı 'uyulması gereksiz bir kavram' olarak nitelendirdi. Araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 58'inin aylık net geliri 300 ila 499 YTL arasında değişirken, giyim masraflarında en fazla paya sahip ürünler sıralaması ise şöyle oldu: Yüzde 30.6 ile kot pantolon, yüzde 22.1 ile kazak (bluz, sweet), yüzde 17.9 ile ayakkabı ve geri kalan miktar ile etek, kumaş pantolon ve çanta türü ürünler... CepBebe bilinçlendiriyor BEBEK maması sektörünün önemli markalarından Bebelac, 2005'in Mayıs ayından bu yana ücretsiz olarak sunduğu CepBebe hizmetiyle annelere destek oluyor. Cep telefonu üzerinden gönderilen kısa mesajlarla bebeklerin ayına göre beslenmesinden gelişimine kadar annelerin ihtiyaç duyabileceği bilgiler aktarılıyor. Anneler bebeklerinin adını ve gün-ay-yıl olarak doğum gününü boşluk bırakarak 0532 754 23 42 No'lu telefona gönderip bu hizmete üye olabilir. Hobby şimdi daha enerjik HOBBY Kozmetik yeni ambalajıyla kullanım kolaylığı sağlayan tüp jölesini tüketicisinin beğenisine sundu. Farklı saç tipleri için tasarlanan Hobby energy tüp jöle serisi, içerdiği Pro-Vitamin B5 sayesinde koruyucu bir tabaka oluşturarak saçlarınızı besler ve nemlendirir. Böylece saçlarınız daha canlı ve doğal bir görünüm kazanır.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.