Din kültürü

A -
A +

Din Kültürü ve Ahlak Dersi, 12 Eylül Anayasasıyla okullarımızda mecburi oldu. Çünkü, toplum, kamplara ayrılmış, bir kısım gençlik din dışı bir çizgiye sapmıştı. Kamplaşma, kutuplaşma ve sapmalar yüzünden 5 bin genç hayatından oldu. Türkiye çok karanlık günlerden geçti. Bunda büyük gençlik kitlesinin mâneviyat boşluğu yaşamasının çok büyük rolü vardı. Bu sebeple din dersi anayasal bir mecburiyet oldu. O günden beri de tartışılmakta. Durup durup ortaya bir din kültürü ve ahlak dersi rahatsızlığı atılıyor. En sonunda alevi bir yurttaşın şikâyeti üzerine Danıştay zorunlu olmama mütalaasında bulundu. Halbuki bir kültür dersi mevzubahis. Ahlak eki bile fazla. Din dersleri, bir takva dersi değil. Ahlak olarak da çok bir şey öğrettiği kanaatinde değiliz. Esasında muhtevası çok zayıf, gayeye cevap vermeyen bir ders. Danıştay'ın asıl bu yönü sorgulaması gerekirdi. İnsan hayvan değildir. Nebat hiç değil. Yeme-içmeden de ibaret değil. Onun bir mâneviyat dünyası var. Orayı hak olanla doldurmazsanız, devrine göre Leninizm, Moizm, satanizm hatta Kürtçülük kapatır. Zira İslamiyet, iyi insan olmayı emreder, bunun yolunu gösterir. Aslında vatandaşların dava ikame etmeleri gerekirdi. Çoktan açılması gereken bu dâvâlarda "mevzuat yetersiz. Biz çocuklarımıza dinlerinin imanlarının, ahlaklarını tam olarak öğretilmesini istiyoruz" diyebilirlerdi. Çünkü günümüzde ailelerin küçülmesi, anne-babaların da çalışması, esasında onların da pek bir şey bilmemesi yüzünden çocuklar dini açıdan sıfır değerle yetişmekte. Geçenlerde bir grup genç bir vesileyle ziyaretimize geldi. İletişim fakültesi mezunu bir genç kıza Hazreti Ali'den bahsederken nedense "tanıyorsunuz değil mi?" Diye sorduk. Bir ara düşündü, gözlerini sağa-sola kaydırdı ve cevabı verdi "evet, Hazreti Peygamberden önceki Peygamber." Daha ne diyelim?.. Bu ülke çocukları, bir avuç gayrimüslimi ayrı tutarsak Müslüman'dır. Dinlerini bilmeleri gerekir. Ders bunu öngörüyor. Bilir, fakat yaşar veya yaşamaz. O ayrı bir keyfiyet. Buna herkes dahil. Bir Sünni çocuk veya genç nasıl ki Protestanlığın ne olduğunu, Katolikliğin ne anlama geldiğini Hinduluğun semavi din olmadığını bilmesi icap ettiği gibi alevi aile çocuğu da onları ve İslamiyet'e dair belli başlı malumatı bilmesi lazım gelir. Güneş doğudan doğar bilgisi dini bir akide olsaydı, öğretilmeyecek miydi? 6 büyük Peygamber olduğu, 4 büyük halife bulunduğu, 4 mezhebin yaşadığı gibi bilgilerin sahibine genel kültür zenginliği dışında ne ziyanı olabilir? Hadise bundan ibaret. Ahlak vs. öğretildiğini sanmıyoruz. Belki fedakâr öğretmenler bir şeyler göstermeye çalışıyordur. Saf ilimden tedirgin olmak anlaşılır gibi değil. Bu sebeple MEB şimdi bu dersle uygulamalı olanı ayırmak niyetinde. Din Kültürü ve Ahlak dersini mecbur tutmak istiyor. Diğeri ise ihtiyari olacak. Bari geç kalınmasa. Gençlikteki ahlaki çöküntü hiç de yabana atılır gibi değil. Uyuşturucu, boşanma, kumar, alkol sel halini almak üzere? Bu tehdidi tek başına kanunla önleyemezsiniz. Günah duygusu abs frenidir.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.