İki meclisli tarz, teşriî tarihimizde iki defa görüldü. II. Meşrutiyette Meclis-i Meb'usandan başka bir de Âyân meclisi vardır. 1961 Anayasası ise Senato'yu ihdas etti. 27 Mayıs zihniyeti, meclise çifte kontrol getirmişti. Senato ve Anayasa Mahkemesi. İlki 1980 Anayasasıyla kaldırıldı, Anayasa Mahkemesi ise varlığını sürdürmekte. Yüksek mahkeme, TBMM tasarruflarını münhasıran şekil bakımından tetkike mezunken son kararıyla anayasayı ihlal ederek kendini fiilen hükümdar mevkiine yükseltmiştir. Adalet, yargı mensubu tarafından çiğnenmiş, hukukçu hukuksuzluk ortaya koymuştur. Bundan böyle yasama organının her kararının akıbeti meçhuldür. Peki çıkış yolu ne? Türkiye, ikiye ayrılmış vaziyette. Bir kısmı "iyi oldu" derken, diğer taraf, kazanın fotoğrafını teşhirle meşgul. Aklıselim böylesi zamanlar için lazım. TBMM başkanı sayın Köksal Toptan, bu maharetini ikinci kere ortaya koydu. Birincisi AK Parti'nin kapatılması mevzuunda üçüncü yolu bulmaya davet konuşmasıydı. Yargıçlar isyanı yaşandı. Şimdi ise girilen bu çıkmaz sokaktan kurtulmak için senato teklifini yapıyor. Bir başka absürd davranış göreceğimizi sanmıyoruz. Başkanın her iki teklifine de iştirak etmekteyiz. Senato meselesini daha evvel de işlemiştik. Bizim teklifimiz, senatoyla da sınırlı değil: TBMM "meclis" ve "senato" diye iki kanatlı olacaktır. Senatoya "Bilgeler Meclisi" de denebilir. Kanun tasarıları, komisyon, genel kurul, Bilgeler Meclisi, Cumhurbaşkanı kademelerinden geçer. Bu sıralamadan geçen meclis tasarrufları için Anayasa Mahkemesi ancak istişari olarak karar verebilir. Olumsuz istişareler üzerine o işlem TBMM genel kurulunda bir kere daha görüşülür ve kesinleşir. Bilgeler Meclisi 100 kişidir. Buraya seçilebilmek için 4 yıllık fakülte bitirmiş ve 40 yaşına girmiş olmak gerekir. Bilgeler Meclisinde bir de Devlet Umuru Görmüşler vardır. Bunlar, hayatta olan eski cumhurbaşkanları, başbakanlar, meclis başkanları, genelkurmay başkanlarıdır. Yasama çalışmalarına katılma mecburiyetleri yoktur. Maaş alamazlar. Devlet Umuru Görmüşler, aynı zamanda başbakan ve cumhurbaşkanının fahri müşavirleridir. Başbakan, bunlarla 4 ayda bir ve Cumhurbaşkanı 6 ayda bir toplantı yaparak iç ve dış hadiseler hakkında mütalaalarını alır. Meclis 350 kişidir. Bu sayının 50 kişisi Türkiye Milletvekilidir. Bu 50 kişi seçim listelerinin ilk sıralarında yer alarak veya genel seçimlerden sonra Başbakan, TBMM başkanı ve Cumhurbaşkanı tarafından seçilirler, 35 yaşın üstünde olma ve 4 yıllık fakülte bitirme mecburiyeti vardır. Kamuoyunun tanıyıp itimat ettiği isimlerdir. Nereden bakarsak bakalım olağanüstü hâl mahsulü anayasa, kurumların keyfiliklerine fırsat vererek devletin yara almasına, milletin mağduriyetine yol açmaktadır. Sivil bir anayasaya ihtiyaç vardır. Değişiklikler, mevcut anayasada tadilatla mümkün olsa bile her iki halde de erken seçim zarureti doğmaktadır. Aynı Anayasayla yapılacak seçim, bir fayda getiremez...