İstanbul'da son günlerde yaşanan hain terör saldırıları bizlere İstanbul'un en can alıcı problemini bir kez daha hatırlattı. Daha önce yaşanan depremlerle gündeme gelen boğaz köprüleri şimdi de terör saldırılarıyla akıllarda soru işaretleri oluşturdu. Asya ile Avrupa kıtasını birbirine bağlayan Boğaziçi ile Fatih Sultan Mehmet Köprüleri Türkiye'nin atar ve toplar damarları vazifesini görüyorlar. Bu köprülerin yıkılacağı düşüncesi bile akıllara durgunluk veriyor. Düzce depreminin yıldönümü bu sene hatırlanmadı. Terörist saldırılar da unutulacak. Ancak sürekli tehdit altında bulunan boğaz köprüleri -Allah korusun- bir gün başımıza yıkılırsa o zaman çok geç olacak. En kötüsünü düşünmeliyiz Bu endişelerimizi bizimle paylaşan konunun uzmanı şehir bilimcisi Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp bize e-mail ile gönderdiği yazısında, boğaz köprülerinin tüp geçitle yedeklenmesi gerektiğini anlatıyor. Alp hocanın endişelerini kendi ağzından aynen aktarıyorum: İstanbul'umuzu deprem şoklarına, terör ataklarına hazırlamak, O'nu korumak zorundayız. Tüpgeçiş, Boğaz Köprülerini yedeklemelidir! Birkaç yıldır ısrarla yazdım, çizdim, söyledim. Başbakan Başdanışmanı (yetkisiz) görevini sürdürürken raporlar yolladım. İstanbul'un uluslararası terör örgütleri tarafından hedef alınabileceği dikkate alınmalıdır. Biz bilim adamları en kötüsüne göre kurgulanmakla yükümlüyüz. 'Tüpgeçiş' boğaz köprülerini yedeklemelidir. Köprüler bir saldırı neticesinde kullanılamaz hale gelirlerse İstanbul'umuz felç olabilir. Başkanlığa talip olduğum 1994 ve 1999 yerel seçimlerinde iki boğaz köprümüzü yedeklemek üzere tüpgeçiş projesini 'oto-ray', çok amaçlı tüp olarak teklif etmiştim. Tam tersi oldu. Japon kardeşlerimiz ve Türk ortakları yalnız raylı sistemlerde kullanılabilen bir kredide dayatınca araç geçişi iptal edildi. Allah saklasın, iki boğaz köprümüz savaş veya terörist atak durumunda kullanılamaz duruma gelebilir. İki yaka arasında ulaşım durur. Avrupa-Anadolu bağlantısı kopar. Proje yarım porsiyon oldu Raylı sisteme ilaveten araçların da geçişini sağlayan tüpgeçiş köprüleriyle yedeklenmelidir. Ambülans, polis, asker, savcı, devlet erkanı, basın, kamu personeli, lastik tekerlekli toplu taşım araçları, askeri araçlar ve teçhizat buradan sevkedilebilir. Aynı durum köprülerde ana bakım, deprem, kötü hava şartları, büyük kazalar için de geçerli. Köprülerin bir tanesinde bir şerit kısa bir süre kapansa İstanbul ulaşımı kilitleniyor. Çok Amaçlı Tüpgeçiş bu durumu rahatlatacak ender ve güzel bir fırsattı. Ancak olmadı, proje budandı, yarım porsiyon oldu, ancak maliyet yükseldi. İhale süreci, kamulaştırma başladı. Yakında temel atılacak. Ancak bence henüz geç değil. Güvenlik boyutuna gelince akan sular durur. Proje revize edilebilir, biraz gecikir, ancak doğru iş yapılır. Bu proje için alacağımız milyarlarca dolar borç için de bir tesellimiz olur. (Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp) Sizlerin sesi olacağız Sevgili okuyucularım, en doğru gazetecilik, haber kaynağından doğrudan alınan bilgiler ışığında yapılır. Biz de yerel seçimler öncesinde vatandaşın seçimlere yaklaşımı, hükümetten ve yerel yönetimlerden beklentilerini öğrenip yetkili mercilere ulaştırmak amacıyla sizlerle bir araya geleceğiz. Bu seyahatlerimizde, karış karış Anadolu'yu gezerek, izlenimlerimizi gazeteniz Türkiye farkıyla öğrenmiş olacaksınız. Bu bağlamda ilk buluşmamızı Adanalı, Mersinli ve Gazianteplilerle gerçekleştireceğiz.