Masonları, sömürgecileri hoplatan Millî Eğitim Bakanı

A -
A +

Müsteşarlığı döneminde, dershanelerin kapatılmasından başlayarak, FETÖ ile mücadelede önemli bir rol üstlenen Yusuf Tekin, Millî Eğitim Bakanlığı görevine getirildiğinden bu yana eğitimle ilgili hep şikâyet ettiğimiz köklü meselelere el atmakta.

 

Gençlerimizin zihnini yoran lüzumsuz konuların müfredattan ayıklanması onlardan biriydi mesela.

 

Uluslararası raporlarda bile eleştirilen, pek çok Batı ülkesi ile kıyaslandığında, çocuklarımıza onların iki katı kadar bilgi yüklediğimiz müfredatı çocukların pozisyonlarına ve algı düzeylerine uygun biçimde sadeleştirmek Bakan Tekin’e kısmet oldu.

 

Birçok ülkede üniversitede okutulan konuların bizde lise, hatta ortaokul düzeyinde öğrencilere dayatılmasının önüne geçtiği için -başta CHP olmak üzere- malum kesim çokça hoplayıp zıpladı ama sonuç değişmedi.

 

     ***

 

Ayrıca, gençlerimizi dünyada yaygınlaşan bir sürü sapkın ideolojiden korumak, hem çağımızın ihtiyaçlarına, hem de millî ve manevi değerlere sahip -şuurlu nesiller- olarak yetişmeleri adına, adabımuaşeret gibi dersler de Bakan Tekin’in gayreti ve azmiyle müfredatımıza girdi.

 

Bakan Beyin yaptığı kritik hamlelerin sonuncusu ise Osmanlı’nın yıkılış döneminde kurulan ve o tarihlerden bu yana Müslüman Türk çocuklarını devşirme merkezi gibi çalışmakla eleştirilen yabancı okullar oldu.

 

     ***

 

Kendi ifadesine göre, Bakan Tekin iki Fransız okuluna resmî yazı yazmış ve Lozan Anlaşması’na göre sadece kendi vatandaşlarını okutmaları gerekirken, çoğunlukla Türk çocuklarını okutmaları ile ilgili izahat istemiş.

 

Ülkemizde ihanetin merkezi mason localarının güdümündeki kalemlerin ve onların sömürgeci zihniyetli akademisyenlerinin günlerdir hedefe koyduğu Bakan Tekin, onlara göre işte bu izahatı istemekle büyük suç işlemiş(!)

 

Oysa Bakan Bey, mevzuyu her Türk vatandaşının savunması gerektiği biçimde günlerdir tane tane anlatmakta.

 

Şu açıklamanın neresinden, kim rahatsız olur, buyurun;

  • Biz Cumhuriyetle beraber Lozan Anlaşması'nı imzaladık. Lozan Anlaşması'nda Cumhuriyetimizin kurucu kadrolarımızın altına imza attığı Türkiye'de yabancı okullarımız var. Taahhüt doğrultusunda okullara saygı duyuyoruz ve hiçbir sıkıntı çıkarmıyoruz. Tam tersine o okulların da ihtiyaçlarını gidermek için biz kendileriyle iletişim hâlindeyiz. Kim bunlar? Türk vatandaşı olan azınlık mensupları ve Lozan'daki mektup teatileriyle kendilerine söz verdiğimiz yabancı okullar...

  • 12 tane yabancı okul var; Fransız, Alman, İtalyan okulu var. Onlarla ilgili hiçbir sıkıntımız yok fakat enteresan bir biçimde Fransa bu mektuplarda da olmayan, sadece müstemleke ülkelerine yakışan şekilde davranarak, Türkiye'de iki tane daha okul açmış. Bu okulu açarken de 'biz buraya Fransızları alacağız sadece' demiş olmalarına rağmen şu an öğrenci sayısı yüzde doksan oranında Türk vatandaşı.

  • Şimdi bu çocuklar bizim sistemimizde legal ya! Ben 12 yıllık zorunlu eğitimi uygulamakla mükellef bir bakanım. Dolayısıyla o okula giden bir Türk vatandaşının eğer bende kaydı yoksa, ben o çocuğu okullaştırmadığım için görevimi yapmıyorum demektir. Ben şimdi diyorum, çocuklar nerede? Okulda. Hangi okulda? Bizim kaydımızda yok, nereye gidiyorlar? O iki Fransız okuluna. O benim literatürümde resmî olmadığı için bu çocuklar okullaşmamış gözüküyorlar.

  • Fransız Büyükelçisi ile görüştüm. Ya bu yaptığınız doğru değil. Ben müsteşarken yazmıştım yazıyı. Oyaladılar bizi, 'ya evet haklısınız, işte düzeltelim', okula müfettiş gönderiyoruz, okula almıyorlar. 'Türk öğrenci var mı' bakalım diye… Almıyorlar müfettişi. Şimdi 'siz bizi denetleyemezsiniz' diyorlar. Sonra çocuklar mezun oluyorlar. Oradan mezun çocuk diplomasının denkliğini bize getiriyor, diyor ki ‘diplomamın denkliğini ver’. Yani vatandaşla beni karşı karşıya getiriyor. Yetmedi bu çocuklar ayrıcalıklı bir pozisyonda yüksek öğretim sınavlarına giriyorlar. Yani yabancı öğrenciler için yaptığımız yüksek öğretim kurumu sınavlarına giriyorlar. Yani bir kere de adaletsizlik var orada.

  • "Şimdi diyoruz ki bunlara, 'gelin konuşalım'. 'Yarın geleceğiz, öbür gün geleceğiz, işte şöyle oldu' deniliyor. Büyükelçiyi davet ettik, geldi, 'ilk fırsatta çözeceğiz' dedi. Ne zaman konuştuk bunu, aralık ayında. İlk fırsatta çözeceğiz demesinin üzerinden 7-8 ay geçti, hâlâ lütfedip bizi muhatap almıyorlar. Ben de diyorum ki ya kardeşim bak biz sizin müstemleke sömürge, sömürdüğünüz ülkeler gibi değiliz. Biz bağımsız ve millî bir devletiz. Dolayısıyla bizim literatürümüze göre burada eğitim vermek istiyorsanız, bizim şartlarımıza göre hareket edeceksiniz. Gelin bu okulları meşru hâle getirelim. Bunun karşılığında da sizden biz de Fransa'daki Türk vatandaşları için bazı taleplerimiz olacak.

  • Sen benim oradaki vatandaşlarımızın taleplerini reddet, Türkçe, Türk kültürü derslerini engelle, burada kafana göre hareket et. Ondan sonra da biz resmî yazı gönderdik, 'okullara Türk öğrenci alamazsınız' diye.

     ***

 

İşte ülkemizdeki sömürge kuklalarının rahatsız olduğu mesele.

 

Fransız kendi ülkesinde Türklere hiçbir hak tanımazken, biz burada onlara Lozan Anlaşması gereği azınlıklar ve kendi vatandaşları için kendi müfredatları kapsamında bu hakkı vermişiz…

 

Onlar bununla yetinmeyip bizim çocuklarımızı yine kendi müfredatına göre gayrimeşru şekilde eğitime almış, üstüne bir de ‘ayrıcalıklı’ kontenjanla üniversitelere taşımış…

 

“Sen ne yapıyorsun, bir inceleyeyim” dediğinde de devletimize rest çekip, müfettişleri içeri almamış.

 

Konunun vahim tarafı; Fransız’ın bu küstahlığı eleştirilmesi gerekirken, günlerdir Bakan Yusuf Tekin’in muhalif basında hedef yapılması.

 

Kendi pisliğini yemekle övünen bir jeolog, bu millî duruşu sergileyen Bakanımıza, “Ülkemizin geleceği için tehdit” demiş, dün de onu manşetlerine taşımışlar.

 

Şu zavallılığa bakar mısınız?

 

Bakan Bey, dünkü AK Parti Grubu öncesi konuyu gündeme getiren medya mensuplarına "Ben bağımsız Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ulusal ve uluslararası hukukunu korumak adına sorumlu davranan bir Millî Eğitim Bakanı olarak bu okullara gerekli adımları attım. Bizim şartlarımıza gelirlerse hayatlarına devam ederler. Gelmezlerse de gerekli hukuki prosedürü takip ederiz" dedi.

 

İşte yıllardır arzu ettiğimiz duruş budur.

 

Bunları söyleyen ve kurduğu cümlelerle meseleye hâkimiyetini gösteren bir Bakan hedef olmuşsa, arkasında sapasağlam durmak vazifemiz.

 

Masonik tiplerin, sömürge zihniyetlilerin kendi vazifelerini ifa etmeleri gibi!

 

Nitekim aynı yüzlerin, dershaneler meselesinde de FETÖ’den yana durup, Millî Eğitim Bakanlığı ve hükûmeti hedef aldığını unutmamak; bunların kime ve nereye hizmet ettiklerini gözden kaçırmamak gerek.

 

İhanet şebekelerinin, hain üretim tezgâhına çomak sokulmasına ciyaklamasından daha doğal ne var!

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Ayşe Terzi29 Temmuz 2024 22:08

Helal olsun,Arkanızdayız

Erdinc25 Temmuz 2024 21:29

Bakanımızı alnından öpüyorum.Sizde insaallah bu konunun takipcisi olun.

Uğur 3.25 Temmuz 2024 15:42

Her türlü kapitülasyon kaldırılmıştır. Müstemleke zihniyetine karşıyız tabi ki... Rahmetli Atatürk'ün Bozkurt Lotus davasında gösterdiği hassasiyet, yabancı okullarda ve diğer alanlarda da takip edilmelidir. Bu iki Fransız okulunun müstemleke anlayışıyla hareket etmesine karşın şimdiye kadar hukuksal gereklilik ne için yapılmadı?

İSMAİL METİN25 Temmuz 2024 15:16

Kaleminize, yüreğinize kuvvet. Dik durmaya devam. Sıhhat, afiyet, huzur, seadet dileklerimizle...

HaYıDu25 Temmuz 2024 14:46

Şimdiye kadar kapatılmadığı kabahat

salih25 Temmuz 2024 13:36

Şimdiye kadar niye harekete geçilmedi?

Turan Yıldız25 Temmuz 2024 13:17

Yücel bey yazdıklarıniza bakılırsa bir okula söz geçirememek mustemlekelik alameti gibi görünüyor. Yaptım oldu deyip kilidi vuracaksın.

HAMDİ25 Temmuz 2024 12:29

tebrikler,çok güzel

Dede Korkut25 Temmuz 2024 11:12

Sayın yazar, makalenizin içeriği doğru, ancak; Türkiye'nin stratejik düşünülerek uzun vadeli ve kanunla sabitleştirilmiş, bakan da olsa göreve gelen kişilerin keyfine göre değişiklik yapmasına imkan vermeyen, kesin ve keskin kurallı bir milli eğitim politikasının inşa edilmemesi işte şimdiki gibi sorunların bakandan bakana farklı bakılması, dokunulunca hoplayan emperyal zihniyetin şımarması sonuçlarını avucumuza koyuyor. Önce temelleri stratejik kurallara ve kurumlara bağlanmış milli eğitime verilmesi gerekmez mi?

Hüseyin can25 Temmuz 2024 10:55

yazınızdan dolayı teşekür ederim

SEDAT KALFA25 Temmuz 2024 10:23

ADAMLARDAKİ CÜRET E BAK SANKİ MÜSTEMLEKE MEMMLEKETİ MUAMELESİ YAPIYORLAR .. SAYIN BAKAN TÜM YABANCI MİSYONER ..İHANET KOKAN OKULLARI GÖZDEN GEÇİRMELİ .. HER OKULU MİLLİLEŞTİRMELİ ..

Mesut Gezer 25 Temmuz 2024 10:07

Çok güzel süper teşekkür ederim.

Mustafa 25 Temmuz 2024 09:38

Teşekkürler Yücel Koç kardeşim sizden.Bu detaylı bilgiler için maalesef ki bu kadar detaylı öğrenme imkânı hiç olmamıştı.Ricam Bu konuyu CNN Türk te bir ele alıp detaylı şekilde milletimize bilgi vermek en doğru olur.

A.CLK25 Temmuz 2024 09:26

Kendi çocukları Fransız, amerikan, ingiliz okullarında okuyan siyasetçiler daha fazla ''kullanışlı aptal'' yetiştirebilmek için müfredat hazırlıyor ve bunu milli diye millete sunuyorlar. Bu ne yaman çelişki...

çok doğru 25 Temmuz 2024 09:09

Sayın Yazarı tebrik ediyorum, yabancı okullar konusunda doğruları dile getirdiniz. Aslında kabahat biraz da bu okullara çocuklarını gönderen Türk ailelerde. Bedava da alsalar çocuklarınızı göndermeyin buralara.

Abdulhamid 25 Temmuz 2024 08:58

Milli insanlarımızın yanındayız İnşaAllah.Sayın Bakanımız Yusuf Tekin beyi bu cesur adımından dolayı takdir ve tebrik ediyorum. Dışkısını yiyen sözde yağ tulumları bağırsalar bile Bedeli ne olursa olsun bu kripto yapıların üzerine gidilmelidir.

Mustafa GÖKÇINAR 25 Temmuz 2024 06:28

Teşekkürler yücel bey milli eğitim bakanı çok doğru yapıyor.destekliyoruz