ATM'lerde fatura ödeme çilesinden haberiniz var mı?

A -
A +

"Başka ATM'lerde de var mıdır bilmiyorum ama özellikle Ziraat Bankası ATM'lerinde gündüz mesai saatlerinde öyle bir işlem kuyruğu oluyor ki, sırada bekleyen insan, sıradan değil lüzumsuz yere beklemekten çıldıracak noktaya geliyor. Çünkü kimi elektrik, su, doğalgaz faturasını yatıran, kimi öğrenci harcını, kimi bilmem ne tür vergi ve SGK ödemesini yatıran vatandaş hangi işlemi nasıl yapacağını bilemediği için bankamatik önünde tuştan tuşa pösteki sayıyor. Diğer gariban da az sonra onun haline düşeceği için öndekinin bu acemiliğine sabrediyor. Tecrübesizliğin verdiği bekleme işlemi saatlerce sürüyor.

Banka bu vatandaşların faturasın içeriden niye kabul etmiyor? Çünkü vezneyi bunlarla meşgul etmek istemiyor. Bu şu anlama geliyor. Bankoda görevlendirilen memurun hizmet vereceği müşteri bankaya para yatıran veya bankadan kredi çeken vb. kendi müşterisidir. Bankanın diğer ödemeleri banka için angaryadır. Dolayısıyla bu sıradan iş için müşteri bankayı meşgul etmesin. Ne yapsın? Çıksın dışarıda ATM'de kendi kendine sorup soruşturarak deneme yanılma ile öğrensin, ödemesini yapıp çekip gitsin. Yapamaz ise çok da tın...

Ama bu insanların çoğu ATM önünde işlemini nasıl yapacağını öğrenene kadar akla karayı seçiyor. Diğer müşteri de onu bekliyor... Zaten o da öndekinden pek farklı değil.

Sayın bankacı yetkililerim, Sayın BDDK'nın iyi güzel insanları bu uygulama vatandaşa hizmet vermek midir? Vatandaşı değersiz görmek midir? Yazık değil mi bunca insanın harcadığı zamana, eziyete, çileye?

Madem iyi banka imajı vermek için böyle bir uygulama var diyerek vatandaşın ağzına bir parmak bal çalıyorsunuz. Hiç olmazsa ATM'lerin başına bir görevli verseniz de bilmeyenlere kılavuz rehber olup işi sağlıklı ve hızlı yapmaya aracı olsa. Bir görevliyi bile istihdam etmekten aciz misiniz? Hayır! Çünkü sayın müdürlerim vatandaşın dışarıdaki harcadığı vakti, çektiği sıkıntıyı görmüyor ki?

Tamam eyvallah... Banka olmanızın verdiği özellikten dolayı sadece parası olana hizmet veriyor olabilirsiniz. Ama bu uygulamayla bilerek bilmeyerek, aynı zamanda bankamatikten para çekecek olan müşterilerinizi de bekletmiş olmuyor musunuz?

Lütfen ya fatura vb. gibi sizin için angarya işleri almayın. Ya da bu hizmeti veriyorsanız adam gibi verin de ATM önünde insanlara pösteki saydırmayın. Gerçekten bu insanlar bu kadar değersizliği hak etmiyor. Bu ülkenin insanına parası olmasa bile birazcık değer verin... Saygılarımla."
Erdem Cüneyt Kurtoğlu-İstanbul

Lise öğrencilerinin sistem sorunu...
Hazır sömestir tatilimiz de gelmişken Türkiye gazetesinin yakın bir takipçisi olarak size lise öğrencilerinin dertlerini anlatmak istedim.

Anlamadığım şey neden tüm derslerden performans ödevi almak zorundayız? Müfredatta beden eğitiminden matematik dersine kadar performans ödevi getirilmesi isteniyor. Yazık değil mi onca kâğıda? Öğrencinin asıl sorunuysa sınavlara mı çalışsın yoksa oturup performans ödevi mi yapsın, ikisi arasında mekik dokumak. Sonra da derler Türkiye'de eğitim şöyle kötü şöyle iyi! Siz birey olarak ilk önce müfredatın altında ezilen gençlere sorun eğitimin nasıl olduğunu.

Gençlerimizin bilinçli, insancıl ve donanımlı yetişebilmesi için eğitim sistemimizin tekrar gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bir ülkenin eğitim sisteminde aksaklıklar var ise o ülkenin geleceğinden şüpheye düşmesi lazım gelir. Umarım bizlerden sonra gelecek olan liseliler daha farklı sistemlerle karşılaşır. Ödemiş Fen Lisesi 9. sınıf öğrencisi olarak bu duruma bir çözüm yolu bulunmasını temenni ediyorum.
Fatma Kabakoğlu/İzmir

Teşekkürler İETT
"Bugüne kadar biz gazetecilere her konuda destek olan Genel Müdürlüğünüze çok teşekkür ederek basın kartlarına getirilen sınırlama konusunun kaldırılmasına veya düzeltilmesini gerekçelerimizle birlikte arz etmiştik.

Gazetecilerin ücretsiz seyahat kartlarına getirilen sınırlamayı kaldırdığınızı, yazılımdaki güncelleme tamamlandığında elektronik geçişlerde görünen geçiş tablosunu gösterir rakamların da ortadan kaldırılacağını ve sınırsız geçişin başladığını bildirmeniz üzerine çok sevindik. Sizleri seven bizleri sevindirdiğiniz için Genel Müdürlüğünüze çok ama çok teşekkür ediyoruz."
Mehmet Ünal-Gazeteci

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.