BDDK Başkanlığı'na

A -
A +

Bankaların müşterilerinden aldığı kredi kartı yıllık aidatlarıyla ilgili, Yargıtay 13. Hukuk Dairesi'nce verilen ve ekte sunulan 2011/4736 esas ve 2011/11579 sayılı son karara göre söz konusu yıllık kart aidatının BK. 125 Md. ve HGK 2010/1-93-88 sayılı kararı uyarınca on yıl geriye dönük olarak tüketiciler tarafından alınabileceğine ilişkin hükmü kesinleşmiş bulunmaktadır.
Üst paragrafta anlatılan karardan sonra bankalar, müşterilerini özellikle 444'lü hattan değil de şube telefonundan arayıp, müşterisinin gelmesini ve müşteri sözleşmesi imzalamasını istemektedir.

Bu sözleşmede geçmişe dönük bütün kredi kartı aidatı vs. gibi haklardan vazgeçtiğini kabul ettiğine yönelik 4 punto gibi pirinç tanesinden daha küçük harflerle durum anlatılmaktadır. Ve bazı müşterilerin bankada psikolojik olarak zorlandığını duymaktayız.
Bankadan sözleşmenin, ilk önce fakslanması veya e-mail atılması istendiğinde bunu kabul etmemekteler.

Banka şubesinden telefon eden personele, telefonların neden kayıt altına alınmadığı, 444'lü hatlardan neden aranmadığımız sorulduğunda ise hık mık edip "müşteri sözleşmesini imzalamanız gerekir" gibi, açıklama bulunmayan ifadelerle geçiştirilmeye çalışılmaktadır.
BDDK yöneticileri, bu konuda yıllarca sömürülen vatandaşları bu şekilde telefonla taciz eden kanun tanımayan, yıllık personel, kira, diğer giderler gibi tüm masraflarını kart aidatı, uyduruk masraflar, nakit çekim masrafı vs. gibi birçok işlemle, vatandaşların cebinden çıkarması konusunda ne yapıyor merak etmekteyiz?
Bir grup İSTOÇ çarşı esnafı

MARMARAY'da sarı basın kartı neden geçersiz?

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'ın dikkatine;
Bizler görevimiz gereği İstanbul içinde sıklıkla yer değiştiren ve koşuşturan bir meslek grubundayız. Marmaray hattı da bizim sıkça kullandığımız, İstanbul'un merkezî güzergâhlarında bulunuyor. Hem yolumuzu kısaltan hem de trafik engeli bulunmayan bir hat olması, bizim Marmaray'ı kullanmamızı daha kaçınılmaz hale getiriyor.
Türkiye genelinde belediyelerin neredeyse tamamı, TC Başbakanlık Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü tarafından verilen "resmi sarı basın kartı"na, şehir içi ulaşımda bütün araçlarda "ücretsiz seyahat" hakkını vermiştir. İstanbul'da da belediye ve halk otobüsleri, metrobüs, şehir hatları deniz vapurları, metro, tramvay, nostaljik tramvay gibi bütün şehir içi ulaşımda kullanılan araçlar, sarı basın kartına ücretsizdir. TCDD Genel Müdürü olarak sizden isteğimiz, Marmaray'ın da basın kartına ücretsiz olmasıdır. Göstereceğiniz ilgi için size şimdiden teşekkür ediyoruz.
Bir grup gazeteci

İstanbul Valiliği ve Beylikdüzü Kaymakamlığına teşekkür

Feridun Ağabey, size Beylikdüzü Nüfus Müdürlüğünde her seferinde uzun kuyruklarla, ayakta bekleyen yaşlı insanlarla ve yaklaşık 1 saate yakın bekleme süreleri ile karşılaştığımı yazmış ve üzüntülerimi dile getirmiştim. Yazımı gönderdikten sonra 19.08.2014 tarihinde yine Beylikdüzü Nüfus Müdürlüğüne nüfus kayıt örneği için gittim. Sıram yirmiye yakındı. Oturarak beklerken orada şef pozisyonunda olan memur bey, gişe memuru gibi ekstradan inisiyatif alarak orada sıra numarası almış vatandaşları çağırarak ben de dahil birçok kişinin nüfus kayıt örneğini verdi ve bu işlemler 10 dakikada bitti. Dolayısıyla aynı makamlara teşekkür etmeyi de bir vatandaşlık görevi sayıyorum.
          İsmi mahfuz

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.