İnsanları resmen aldatıyorlar!

A -
A +
Feridun Ağabey, 17 Temmuz 2014 Perşembe günü bir marketten çay alırken, hani reklamlarda iyiliği yudumlatan sonra da milyonlara ulaşan çok meşhur, yabancı bir marka çay paketleri var ya, işte o markanın çaylarında bir kampanya olduğunu gördüm.
Üç adet alıp akşamleyin de, belirtilen numaraya şifreleri yolladım. Firma tarafından gönderilen mesaj beni şaşkına çevirdi:
"Firmamızın çekiliş kampanyası 31.03.2014 tarihinde sona ermiştir. İlginiz için teşekkür ederiz."
Bu ne demekti? Bu, müşteriyi aldatmak değil miydi? Bu esnaf ahlakı mı, kurumsal dürüstlük mü? Kampanya biteli dört ay olmuş ama kampanya devam ediyor gibi ürünler rafta duruyor. Raftan kaldırılması gerekmez mi? Ya da üstlerinin bantlanması lazım değil mi? Firma topu markete atabilir belki ama madem dünyaca ünlü bir marka ise ürünlerini kendisi niçin ayrıca takip etmiyor?
Bu duygularla firmayı aradım. Aldığım cevap pervasızca "kampanya tarihine baksa idiniz" şeklindeydi. Ne yapayım "söze bakarım laf mı diye..." şeklinde cevap vererek "Milli Piyango alındığına tarihine mi bakılıyor?" dedim, cevap yok.
Feridun Ağabey, insanlar aldatılıyor resmen. Yetkilileri göreve çağırıyorum. Benim zamanımı mesajımı ve de bu amaçla aldığım üç paket çaya verdiğim paramı çaldılar. Buradan adını yazamıyorum ama insanlar dikkatli olsun o firmada kampanya bitmiyor sınırsız ama tarih yok!
            Erdinç Işık-Kartal/İstanbul


İETT bir beyefendilik yapsın

İETT, özel halk otobüslerinde yeterli denetimi yapamıyor. İstanbul'da yaşayanlar bilir ki bu otobüsler çoğunlukla şahıs malı olmalı ki bir kısmı bakımsız ve eski. Hele bazı hatlarda çok kötü otobüsler kullanılıyor. Hızlı gideceği yerde yavaş, yavaş gideceği yerde hızlı gidiyorlar. Otobüsler tıka basa olduğu zamanlarda bile klima çalıştırmayanlar var. Bir ara İETT'nin otobüslerinde "biz insan taşıyoruz" yazıyordu. Demek ki bu şoförlere "hayvan taşımıyorsunuz dikkat edin!" anlamında ikaz yazısıymış. Ama bazı hatlarda yine de kapasitesinin çok çok üstünde yolcular hayvan taşır gibi taşınıyor. Kimse de bir çözüm üretmiyor. Yetkililer de görmüyor 522ST, 122B gibi hatlar için ya ek seferler konulması lazım, ya da bu hatlardaki yolcuların da insanca taşınması lazım. Bir de İETT'nin kendi araçları hemen her gün temizlenirken aynı hassasiyet bazı özel halk otobüslerinde görülmüyor. En önemlisi de şoförlerin beyefendiliği... Lütfen bu konuda İETT bir beyefendilik yapsın. İnsan taşıdığını unutmasın...
             Serpil Can Tarancı-İstanbul


"Sesini kısar mısın?" diyemiyoruz

"Okumaktan söz etti geçende bir okuyucumuz size. Gerçekten okumak güzel bir şey ancak ne okuyacağın da çok önemlidir. Okuyacağın kitaba göre hayatın değişir. Yolda ne okuyacaksın veya ne dinleyeceksin? Sonra okuduğunu yaşayamadığın bir toplumdasın, ruhun bozulmuş... 
Düşünün! Metrobüste oturmuş kafana göre bir kitap okuyacaksın oysa yanındakinin elbisesinin askılığı bile yok. Daha ne diyeyim. Sonra bir de görmemişler var. Nasıl beceriyorlarsa telefondaki müziği sonuna kadar açıp milleti rahatsız ediyorlar.
"Sesini kısar mısın?" dediğinde çok yanlış bir şey demişsin gibi yüzüne bakıyorlar.
Tıkış tıkış metrobüste kadın erkek böyle pespaye bir yolculuk hakikaten çağdaş İstanbul'a medeniyet kentine yakışmıyor. Kardeşim benim inancım, kültürüm, yaşayışımın hiç mi önemi yok. O utanmasa bile ben utanıyorum...
Merhum Necip Fazıl söylemiş ya hani:
"Fatih Sultan Mehmet Han bugün kabrinden kalksa, İstanbul'u Bizans almış sanıp tekrar geri alır!.."
Doğrusu aklımı kurcalıyor. Biz savaşta yendik mi yenildik mi? Yendiysek niye bizim vatan topraklarımızı işgal etmeye gelen devletlerin medeni kanunlarını alıyoruz? Türk milletinin kendi kanunu yok mu?"
             Osman Osmanoğlu-İstanbul
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.