Aziz Mahmut Hüdai Türbesi'ndeki durumdan Bakanlığın bilgisi var mı?

Sesli Dinle
A -
A +
Aziz Mahmut Hüdai Türbesi'ndeki durumdan Bakanlığın bilgisi var mı?
Feridun Ağabey, Üsküdar'da bulunan ve her gün binlerce kişinin ziyaret ettiği türbede Aziz Mahmut Hüdai Hazretlerinin ve ailesinin sandukaları yer seviyesinde ve hepsi Allahü teâlânın, Peygamber Efendimizin ism-i şerifleri işlenmiş kumaşlara sarılmış. Mecburen ayakta yapılan ziyarette herkes bu kabirleri ve sandukaları göbekten aşağı bırakarak o mübarek isimlere çok büyük saygısızlık göstermek mecburiyetinde kalıyor. Türbe içerisinde yalnızca Aziz Mahmut Hüdai Hazretlerinin sandukası değil diğer birkaç sanduka da yer almaktadır. Bunlar arasında Aziz Mahmut Hüdai Hazretleri’nin oğullarından; Evliya Mehmet Muhtar Efendi, Mustafa Ebrar Efendi, Ali Murtaza Efendi, Abdülvahit Efendi, Ahmet Sıddık Efendi ve kızlarından; Ayşe Hanım, Fatma Zehra Hanım, Zeynep Hanım’ın  sandukası da bulunmaktadır.
Kültür Bakanlığı yetkililerinin türbedeki bu duruma geleneklerimize örfümüze ve inancımıza uygun olacak şekilde bir çözüm üreteceklerine inanıyor ve bekliyoruz. Saygılarımızla...
     Abdullah Gölbaşı
 

Cep telefonları sınıflara sokulmayacak ancak...

Feridun Ağabey, Millî Eğitim Bakanlığının yayınladığı bir kararla cep telefonu sınıflara sokulmayacak. Gerçi okul dışı ellerden düşmeyen telefonların içeriğine müdahale imkânı var mı o da ayrı bir konu... Milyonlarca öğrenci mezun olup üniversite sınavlarına girip köşebaşı tavuk döner dükkânı gibi açılan üniversitelerde bol soslu tavuk gibi, bol paralı diploma ile mezun olacak. Fakat çalışacakları tek alan, ya kuryelik veya "üç harfli" marketlerde kasiyer ya diplomalı işsiz... Böyle giderse İmam Hatibi bitiren ama Fatiha’yı bilemeyen meslek lisesi mezunu olan ama mesleğiyle ilgili en basit meseleyi bilemeyen öğrenciler göreceğiz... Piyasada iş yaptıracak usta bulamayacağız... Milyonlarca öğrenci 18 yaşına kadar okullarda kalacak. Açık öğretimle farklı alanlarda kendilerini geliştiren öğrencilerin önü de bir kararla kesildi. Şimdi herkes okulda sabit öğrenci olacak. Bürokratlar karar alırken bu kararların kendilerini doğrudan ilgilendiren kaç veliyle görüşüyor ve fikrini alıyorlar bilemiyorum. Bunların bir kısmının kendi çocuğu özel servislerle kolejlerde okurken fakirin garibanın çocuğu okula nasıl gidecek, elbisesi veya beslenme çantasına koyacak gıdası var mı düşünmeyecek saygıdeğer bürokratlar. Şirkete alınacak tek mimar için 200 kişi başvuruyor, kaynakçı için ise tek kişi... Başka konuşacak bir şey kaldı mı?
     Serhan Baysal

O kamyonun freni tutmamış ama...

Feridun Ağabey, bugün sizin aracılığınızla iş yerlerinde değil de iş yerleri dışında çok rastlanan, elim trafik kazaları ve ölümlü vakaların nasıl çok basit sebeplerden ve alınmayan tedbirlerden kaynaklandığına dikkat çekeceğim, çok şaşıracaksınız. En elim trafik kazalarına freni boşalan/patlayan kamyonlar, tırlar, beton mikserlerinin sebep olduğu malumdur. Peki, frenler nasıl boşalır? Neden patlar hiç düşündük mü?
Fren basıncını tutan “Oring” denilen, yuvarlak, yüzük gibi contalardan oluşan, ustaların (fren tamir takımı) dediği, takriben 100-200 TL değerinde, kauçuktan mamul, bir yedek parçanın miadını doldurup elastikiyetini kaybedip, aşınmasıyla hidrolik basıncını artık tutamaz hâle gelmesiyle patlar, çatlar, hidrolik yağı boşanır, frenler tutmaz. İyi de bu frenlerin ne zaman patlayıp boşalacağını kim nasıl bilebilir?
Mesele de bu ya! Bu conta takımının üzerinde, eğer orijinalse, markalıysa mutlaka takribi, tavsiye edilen bir son kullanma tarihi, takıldıktan sonra tavsiye edilen değişim tarihi vardır. Ama bunları sadece yedek parça satıcı ve servis ustaları bilmekte, bu çok mühim bilgi ambalaj üzerinde kalıp çöpe gitmektedir. Motorun yağı değişince bir bilgi kartı doldurulup tarih ve değişilen km’si yazılır. Hâlbuki fren conta takımının patlamadan değişimi, motor yağından çok daha mühimdir. Özel veya yetkili her servisin yağ değişiminde olduğu gibi fren conta takımı değiştiğinde de mutlaka tarih ve mevcut km yazılıp tavsiye edilen km dolmadan önce, fren conta takımı patlamadan önce değişilmesi sağlanmalıdır.
09.09.2023’te Kahramanmaraş Andırın’da yaşanan, mezarlık üzerindeki hem yüksek meyilli, hem de keskin virajlı yoldan inen kamyonun sürücünün ifadesine göre, frenlerinin boşaldığı, uzmanlara göre aşırı hızdan virajı alamadığı, sonuçta 4 ölü, 20 yaralı bir facia meydana gelmiştir. Bu meselenin ehemmiyeti de bu kaza ile daha iyi anlaşılmaktadır. İstanbul’da da buna benzer kazalar çok sık yaşanmaktadır.
Hem yüksek meyilli hem de sonunda keskin virajı olan tüm yollarda, sokak ve caddelerin sonuna darbe önleyici beton bariyerler konulabilir, ikaz işaretleri artırılabilir, güneş enerjili gece aydınlatması yapılabilir, reflektörlü büyük işaret levhaları beton bariyerlerin üzerine asılabilir, hız sınırını belirten trafik levhaları konulabilir.
Şimdi soruyorum: Bu elim kazaların yaşandığı, meyilli-virajlı cadde sokak ve yolların hangisinde bu saydığımız tedbirlerin ne kadarı var? İnsan hayatı bu kadar ucuz mu?
Karayolları veya ilgili belediyelerin dikkatini çekmek, bu konuda gerekli araştırma ve (meyilli-virajlı yolların) tespiti yapılıp saydığımız tedbirlerin alınması için gereğini arz ve istirham ediyoruz.
     Mevlüt Yavuz/Makine Müh. A Sınıf İş Güvenliği Uzmanı-Adana
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.