“Beş aydır devam eden mağduriyetimiz var” diyorlar

A -
A +
“Feridun Ağabey, sizlere akademi eğitimini almaya hak kazanmış ve memur adayı olan 5200 K.K.Ö, İ.H ve M.K (Kur’ân Kursu Öğreticisi, İmam-Hatip, Müezzin-Kayyum) adına Sayın Diyanet İşleri Başkanlığımıza sesimizi duyurmak düşüncesiyle bazı sıkıntılarımızı ve mağduriyetlerimizi bildirmek üzere bu yazıyı yazıyoruz.
 
Ocak ayında girmiş olduğumuz mülakat tarihinden bugüne yaklaşık 5 aydır bekliyoruz. Akademik takvimin yayınlanmamış olması bizi mağdur ediyor. Aramızda evli, depremzede ve bu eğitime gideceği için işten çıkarılmış aylardır bekleyen kardeşlerimiz var. Ailemiz de bu süreçte bizimle aynı şekilde mağdur oldu. Beş ay az bir zaman değil. Eğitim bu süre içerisinde en azından online olabilirdi. 5 aydır mağdur bir şekilde bekliyoruz. Bizden öncekiler gibi biz de aynı sınavlara ve mülakata girdik ama onlar bizim gibi mağdur olmadı. Akademinin yeni kurulmuş olmasından bu aksaklıkları bir nebze olsun anlıyoruz ama vekillere kadro verilip hakkımız olan atama onlara yapılmış olup bizler de 5 aydır mağdur bir şekilde bekleyince hiçbir şekilde moral ve motivasyonumuz kalmadı. Eğitim olsa bile ücretler çok düşük olacağı ve eğitim süresinin çok uzun olmasından dolayı daha çok mağduriyet yaşayacak olan yine biz öğrencileriz. Bizler kaybedilen 5 ayımız ve onca sınav ve mülakattan geçip vekillerin atanmasından dolayı hakkımız olan direkt atamayı istiyoruz. Yetkililerden bizleri, ailemizi düşünüp gereğinin yapılmasını arz ederiz.”
Diyanet akademi adayları mağdurları

Bebekli anneye kaba davranan şoför

“Feridun Ağabey, geçen sosyal medyada bir toplu taşıma aracı şoförünün arabaya bebeğiyle binen anneyi otobüsten indirmeye çalışması vardı. Kadıncağız çaresizdi. Şoförün yaptığı konuşma üslubundan arabadaki bebek çok korkmuştu. Kimse de konuya müdahale edemiyordu. Mesela benim bulunduğum şehirde belediye otobüslerine bebek arabalarıyla binmek yasak. Sebebi de galiba daha önce böyle bir bebek arabası kazası yaşanmış ve bebeğin ölümü hadisesi olmuş. Ama otobüslerde arabayı katlayıp yanlarına almaları bebeği de kucaklarına almaları çok zor ve anneye gerçekten eziyet... Oysa bebek arabalarıyla toplu taşıma araçlarına binebilecek annelere bir çözüm üretilmeli. Çocuklar bizim geleceğimiz demiyor muyuz? Nüfusumuzun azalmamasını istemiyor muyuz? O zaman çocuklu annelere elimizden gelen kolaylığı niçin göstermiyoruz? Bir de anneye herkesin gözü önünde böyle binemezsiniz in aşağı diyerek ikazda bulunmak ne kadar ayıp ne kadar saygısızca... Şoförlerin lütfen bebekli annelere, çocuklu annelere nasıl davranması gerektiği konusunda eğitilmelerini talep ediyorum.”
 "Anne"

Bu telefon numarası hangi kuruma ait ve amacı ne?

Feridun Ağabey, Türkcell hattına ait telefonum var. Son zamanlarda 0850 560 04 51 numarasından aranmaya başladım. “İnternet taahhüt süreniz bitmiştir, yenilemeniz için lütfen 1’e basınız” gibi bir tele sekreter sesi vardı. Ben de genelde telefondan işlem yapmak istemediğim için Türk Telekom bayiine gidip durumumu sordum. Taahhüt süreniz henüz bitmiyor dediler ve bu numaranın Türk Telekom ile ilgisi yok dediler. Bunun üzerine hattımı aramaması için o telefonu engelle konumuna aldım. Ama bu defa da sesli mesaj göndererek ve sürekli “siz meşgul iken arayan numara” olarak telefonuma mesaj gelmektedir. Daha sonra da tekrar aranmaya başladım. Sizin aracılığınızla her iki kuruma da seslenmek istiyorum: Türk Telekom, müşterilerini rahatsız eden ve amacı ne olduğu bilinmeyen bu hattı bu işinden menetmek için yasal bir girişimde bulunamaz mı? Bir diğeri de abonesi olduğum Türkcell bu tür uygulamalardan abonelerini kurtarmak için bir formül bulamaz mı?
 
İnternette bu hattı araştırırken bir de şöyle bir şikâyet yazısı okudum.
“+90850 484 01 56 numara tarafından bu akşam arandım. Telefonu açtığımda 1 yılı geçen taahhütlerin yüksek fatura ile karşımıza çıkacağını bu yüzden iptal ve detaylı bilgi için 1’i tuşlayın dedi. Ben de detaylı bilgi almak için 1’i tuşladım hemen ardından işleminiz başarılı deyip aramayı sonlandırdılar. Ben bu numara aracılığı ile hakkımda oluşabilecek hiçbir işlemi kabul etmiyorum. Bilgim dışında oluşturulacak herhangi bir sözleşmeyi de kabul etmiyorum. Adıma yapılacak sözleşme, taahhüt, yasa dışı hiçbir şeyi kabul etmiyorum” diyordu... Buradan sizin aracılığınızla hizmet aldığım iki kuruma da Türkcell ve Türk Telekom kurumlarına da çağrıda bulunuyorum: Müşterilerinizi bu belirsiz numaranın tacizinden kurtarın lütfen. Saygılarımla...
     Bir mağdur müşteri
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.