İkinci Keban!

A -
A +

Başbakan'ın açıkladığı proje çılgın olarak tarif ediliyor, ama kelimenin tam anlamıyla muhteşem... Türkiye'ye heyecan verecek. Sürekli akar sağlayacak... İstanbul'a büyük bir renk katacak. Müthiş iş gücü sağlayacak. Proje mevcut bir oluşumu yenilemiyor, yepyeni bir manzara getiriyor. İstanbul Boğazı, şehrin incisi. Ama gemi trafiğinden nefes alamıyor, tam bir yolgeçen hanı haline geldi. Boğazdan ziyade ticari bir kanal oldu. Marmara'da, Karadeniz'de, Boğaz'ı geçmek için bir sürü yük gemisi bekliyor. Ciddi bir deniz ticaret hacmi var. Bu ticaret hacmini başka bir yere yöneltip buradan hızlı geçişleri sağlayarak ticari hale getirmek gerekiyor. Böylece Boğaz temizlenecek.. Bakın Boğaziçi Köprüsü yapıldığında kamyonlar , TIR'lar ve binek arabaları geçiyordu. Bir süre sonra köprü taşımaz oldu. İkinci köprü yapılsın dediler. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü kamyon ve ağır vasıtalar için yapıldı. Ama şimdi orası da yetmiyor. Üçüncü köprü konuşuluyor.. Burada da aynısı olacak. İstanbul Boğazı'ndaki yük gemileri ikinci boğazdan geçiş yapacak. Oradaki hareket daha hızlı olacak. İstanbul Boğazı nefes alacak. İstanbul Boğazı böylece artık tam anlamıyla, turizme ve halkın keyfine açılacak. Galataport yapılırsa turist gemilerinin ana merkezlerinden biri haline gelecek. Bu şekilde turizm patlama yapacak. Çatalca'da açılacak İstanbul Kanalı sadece yeni bir Boğaz olmayacak, bu bölgede konut, ticaret kompleksleri, havaalanı yapılacak. Yeni bir modern İstanbul olacak. Deniz ticareti gelişecek.. Bizim büyük limanlara ihtiyacımız var. Türkiye ekonomisinin yüzde 40'ı dış ticaretle dönüyor. Dış ticaretin içinde de deniz taşımacılığı önemli bir yer almaya başlayacak. O yüzden bu projeyi dört dörtlük muhteşem görüyorum. Ulaştırma Bakanı "Kanal İstanbul Projesi"nden çıkan hafriyatın bir kısmının üçüncü havaalanının alt dolgularında kullanılacağını, bir kısmıyla Marmara Denizi'nde yapay bir ada oluşturulacağını ve bu adanın mesire amaçlı kullanılmasının düşünüldüğünü bildirdi. Yabancı fonlar, çılgın proje'ye 30 milyar dolar vermeyi gözden çıkardı. Azeri, Rus ve Dubaili 40 civarındaki fon 'paramız hazır' diye başvurdu.. Ama projenin gerçekleşmesi ve fonların Türkiye'ye akın akın gelmesi için mevzuatta değişiklikler yapılmalı. Yabancıya satış, imar mevzuatı, mülkiyet mevzuatı, 2B gibi kanun değişiklikleri bir an önce Meclis'ten geçirilmeli. Kanaldan geçecek gemiler günde 200 bin saatlik devirle dalga üretecek. Yeni bir sistem kurularak, suların kurulacak türbinlerle elektrik üretmesi sağlanabilir. Özetle proje, kendi kendini besleyecek, Keban Barajı kadar elektrik üretimi yapacak. (www.necmettinbatirel.com)

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.