İstediğine şikâyet et!

A -
A +

Hasarlı bir trafik kazası yapmıştım. Sigorta yaptırdığım acenteyi aradım. Bir saat içinde de çekici geldi. Aracı servise götürdük. Servis, hasar tespiti yapıp sigorta firmasından onay bekliyormuş. Akşamüstü aradılar: -Sigorta kaskoyu onaylamıyor. Sistemde kayıtlı değilmiş. Şok oluyorum. Hemen sigorta yaptırdığım acenteyi arıyorum: -Beyefendi aracım serviste... Sigorta kaskoyu onaylamıyormuş. Bu ne iş? İlgileneceğim, diyor. Tabii onay gelmeden tamir başlamıyor. Tekrar arıyorum acenteyi: -Beyefendi durum ne oldu? Bakın aracım bekliyor. -Başlasınlar... Ben halledeceğim. Servis yetkilisi diyor ki: -Onay olmadan mümkün değil. Acele ediyorsanız çek-senet benzeri bir evrak verin. İşe başlayalım. Onay gelirse evrakı geri alırsınız. Acenteye dönüyorum. Adam pişkin: -Tamam, siz bir senet verin başlasınlar. Kafamın tası atıyor: -Arkadaşım ben sana kasko ücretimi ödemiş miyim? Ödemişim. Niye bir daha senet vereyim ya... Vereceksen sen ver... Hem bu ne biçim iş kaç gün oldu. Bu nasıl genel merkez? Bir onay bu kadar mı zor ya? Adam halledeceğim diyor başka bir şey demiyor. Bir iki gün sonra "Sizi genel merkeze şikâyet edeceğim" diyorum. Umursamıyor. "İstediğin yere git" diyor. Gazeteci bir tanıdığa anlatıyorum. Diyor ki: Kalk genel merkeze gidiyoruz... Elinde fotoğraf makinesi ve kayıt cihazı firmanın genel merkezine gidiyoruz. Bizi ara kademelerden bir yetkili karşılıyor. Durumu bir kez de biz anlatıyoruz. Acenteye ödediğimiz belgeleri ve bilgileri sunuyoruz. Aldığımız cevap aynı: -Bizi o belgeler değil, genel merkezdeki kayıtlar bağlar. Gazeteci arkadaş diyor ki: -Bu acente sizin resmî acenteniz mi? -Evet. -O zaman verdiği belge sizi de bağlamaz mı? Eğer bağlıyorsa onay vermek zorundasınız. Bağlamıyorsa, o acenteye sizin adınızı kullandığı için suç duyurusunda bulunmalısınız. Aksi takdirde bu durum bir skandaldır. Ve ben bunu haber yapmak zorundayım. -Siz kimsiniz? -Gazeteciyim. -Bir dakka, diyor ve kayboluyor adam. Beş dakika sonra bir üst yetkiliyle geliyorlar. Durumu incelediklerini, o acentenin birkaç defa daha böyle problem çıkarttığını söylüyorlar. Bizim bu ihbarımızla da acenteliğine son vereceklerini söyleyip bizim belgelerimizi de kabul ederek onaylıyorlar. Meğer acente, müşterilerinin bir kısmını genel merkeze bildirmiyormuş. Zaten süre bir yıllık. Bir yıl sorun yaşanmadığında süre de bitiyor. Müşteri aracını kaskom var zannederek kullanadursun, acente o parayı kendisi yiyor. Genel merkezin haberi bile yok. Bizim araç da böyle olmuş. Genel merkeze bildirilmemiş. Hesapta olmadık bir şekilde araç kaza yapınca acentenin üçkağıtçılığı da böylece ortaya çıkmış. Gerçekten bir zaman sonra o acentenin tabelası yerinde yoktu... Rumuz: "Kaskozede"-İstanbul Yazışma adresi: Türkiye Gazetesi İhlas Medya Plaza 29 Ekim Caddesi, 34197 Yenibosna/İstanbul Faks: (0212) 454 31 00

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.