İETT Halkla İlişkiler ve Seyahat Kartları Şube Müdürlüğü'ne olayın detaylarını anlattım. Öncelikle konuyla ilgilendikleri için teşekkür ettim. Durum şöyleydi: O an yolda olduğum ve başka imkânım olmadığı için yakınıma telefonla mail atmasını istemiştim. Dolayısıyla 71T'nin kalkış saatini mail atıldığı saat itibarıyla kalkış durağından itibaren ikinci durakta yaşanan bu olaydan yola çıkarak bir durak arası mesafeyle çözebilirlerdi. Çünkü Bakırköy Merkez'den hareket eden otobüsler, o saatte ikinci durakta durmamıştı. Durmamalarının sebebini bilmiyorduk ama o an durakta başka bir hattın otobüsü vardı. Durağa yaklaşmakta olan Taksim hattına ait Halk Otobüsü, demek ki hemen arkada Taksim İETT otobüsü geldiği için, "o durur/dursun" ben öndeki yolcuyu alayım düşüncesiyle durağı es geçti. Önümüzde başka hattın otobüsü olduğu için plakasını zaten göremedik. Olayın stresiyle adrenalimiz yükselmişken bir dakika sonra da İETT otobüsü gelip o da durmadan geçmesin mi? Üç bayan iki erkek yolcu donduk kaldık. Böylece her iki otobüs şoförü de "diğeri alır veya almıştır" düşüncesiyle -ki bu düşünceleri iyi niyet çerçevesinde düşünüyorum- ikisi de yolcuyu almadan o duraktan es geçmiştir. Burada bir yolcu, otobüs beklerken, geçen otobüse şaşırmaktan kendini kurtarıp da hemen "şu numaralı otobüs" diye kayda nasıl geçirebilir? Bu ne kadar mümkün olabilir ki? Kaç yolcu elimizde kâğıt kalem otobüs bekler ki? Durakta otobüs beklerken ansızın gelişmiş bir durumdur bu. Ama bir yolcu gün ve saat ve kaçıncı durak olduğunu verirse o hareketin saati bulunamaz mı? Bu yeterli değil midir? Bu konuyu arz etmemin sebebi şudur: Başarılı bir İETT'miz var. Trendi her geçen gün yükselmekte. Ama bence en az kuruma verilen önem kadar vatandaşın şikâyetine de o derece önem verilmelidir. İETT'den gelen cevap yine şöyleydi: "Başvurunuzda yeterince bilgi verilmediğinden (tarih, saat, kapı no, plaka vs.) bu durumda araç tespit ve işlem yapmamızın mümkün olamadığını, yeterli bilgilerin verilmesi halinde gereğinin yapılacağını, bilgilerinize rica ederim." Anlık gelişen bir durumu bir yolcu daha nasıl bilgi verebilir ki? Bu cevaba göre böylesi durumlarda kaç kişi anlık şaşkınlığını atlatıp İETT'nin verdiği kritere uygun araçların kapı nosunu, plakasını vb. verebilir bilemiyorum. Bu durumda İETT'ye kolay gelsin diyor şoförlerimize hayırlı yolculuk, vatandaşa da duraklarda iyi beklemeler diliyorum. Rumuz: "Yolcu"-İstanbul Yazışma adresi: Türkiye Gazetesi İhlas Medya Plaza 29 Ekim Caddesi, 34197 Yenibosna/İstanbul Faks: (0212) 454 31 00