Test sürüşü! Konforlu sportmen yolun hakkını veriyor

Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Test sürüşü! Konforlu sportmen yolun hakkını veriyor
T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Mercedes’in coupe formundaki son modeli CLE 300, köpek balığı formundaki dış tasarımı, hafif hibrit teknolojisine sahip motoru ve üst düzey konfor özellikleriyle rekabet çıtasını üst seviyeye koymayı başarmış. Yeni model iç mekânında da premium havayı oldukça hissettiriyor.

KAAN ZENGİNLİ'NİN HABERİ- Konforun simgesi hâline gelen Mercedes-Benz, sportif modellerinde de bu ünvanını elinden bırakmıyor. C ve E sınıfındaki ‘coupe’ üretimini durduran markanın; bu iki sınıfı harmanlayıp ortaya çıkardığı ‘CLE Coupe’ bu söylemin en doğru örneği olabilir...  Piyasaya henüz yeni çıkan bu otomobili siz okuyucularımız için deneyimledik. Dış tasarımından başlarsak; ‘Köpek balığı’na benzeyen tasarımı ile trafikte gözleri üzerine çekmeyi başarıyor. Otomobil, dinamik LED far grupları ve kaslı hatlarıyla ilk bakışta güçlü bir izlenim bırakıyor. Coupe formu, aracın sportif karakterini vurgularken, kaput üstünde ‘güç kubbesi’ olarak adlandırılan çıkıntılar yer alıyor. Bu da motor gücünü temsil ediyor. Boyutsal olarak; C Coupe’den 16 santimetre, E Coupe’den 2 santimetre daha uzun olan bu otomobilin, sınıfının en büyüğü olduğu görülüyor. Akıcı bir dış tasarıma sahip olan otomobilde, 19 ve 20 inçlik 2 farklı jant seçeneği sunuluyor. 

Test sürüşü! Konforlu sportmen yolun hakkını veriyor - 1. Resim

ELEKTRİKLİ MOTOR DESTEĞİ VAR

4 silindirli, 2 litrelik, turbo beslemeli benzinli bir motor kullanılan CLE, 258 beygirlik güç ve 400 Nm tork üretiyor ve bu motora 9 kademeli bir şanzıman eşlik ediyor. Araç hafif hibrit teknolojisine sahip olduğu için 48 voltluk bir elektrik motoru na sahip. Ancak şunu belirtelim ki; bu elektrik motoru kalkış veya performanslı kullanım durumunda devreye giriyor. Normal sürüş modunda bu elektrik motorunun ciddi bir görevi yok. Yalnızca yakıt tasarrufu sağlıyor. 0’dan 100’e 6,2 saniyede çıkan model, segmentinde oldukça rekabetçi bir performans sergiliyor. Fabrika çıkış değerlerine göre 100 km’de 7,2 litrelik bir yakıt tüketim rakamı görülse de, test sürüşümüzde 9 litreleri gördük. Bu bile oldukça iyi bir seviye…

HAREKETLİ ARKA TEKERLER 

Mercedes CLE 300’ün iç mekânı, markanın alışılagelmiş lüks anlayışını sergiliyor ve yeni C serisinden çok fazla iz taşıyor. Hatta birebir aynı da denebilir. Otomobilde 12 inçlik bir göstergesi tablosu ve 12 inçlik bir dikey multimedya ekranı bulunuyor. Ayrıca Burmester 3D surround sistemi sayesinde, içeride konser tadında ses keyfi sunuluyor. Deri döşemeler ve metalik dokunuşlar da dikkat çekici… Aerodimanik yapısı ile sürüş konforunu en üst seviyeye çıkaran modelde arka aks yönlendirmesi bulunuyor. Yani, arka tekerlekler 2,5 santimetre derece; ön tekerlerle ters açıda dönebiliyor. Bu da muazzam bir yol tutuş imkânı sunuyor. Son olarak CLE’nin bu segmentteki en büyük rakibinin BMW 4 gran Coupe olduğunu söyleyelim.

Test sürüşü! Konforlu sportmen yolun hakkını veriyor - 2. Resim

ÇERÇEVESİZ KAPI FORMUNDA ‘TOK SESİ’ ALMAK MÜMKÜN

Mercedes’in en çok sevilen ve konuşulan özelliklerinden biri de kapı sesinin ‘tok’ oluşudur. CLE tasarım gereği ‘kapı çerçevesiz’ üretiliyor. Açıkçası test sürüşü öncesi çerçevesiz kapının ağırlığı ve hassasiyetini merak ediyordum. Ancak mühendisler bu alana çok iyi çalışmış olacak ki, E veya S serisindeki o yoğunluğu CLE Coupe’de de hissetmek mümkün. Bunu da ayrı bir not olarak belirtelim… Arka tasarımın ise otomobilin en farklı bölümü olduğunu söyleyebiliriz. Daha çok markanın elektrikli modellerinde gördüğümüz LED far grubu, yekpare şekilde monte edilmiş ve oldukça dikkat çekiyor. Egzos çıkış bölümleri oldukça sık tasarlanmış, ancak bunlar yalnızca görüntü amaçlı konulduğunu belirtelim… Gerçek egzozlar otomobilin altında ve görünmeyecek şekilde yerleştirilmiş. Ayrıca coupe formunda olsa dahi otomobilde 420 litrelik bir bagaj hacmi sunuluyor.

Kaynak: Türkiye Gazetesi
300
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...