Son Dakika
Yazarlar
Gündem
Ekonomi
Dünya
Teknoloji
Spor
Resmi İlanlar
Tümü
Politika
Sağlık
Kültür-Sanat
Eğitim
Magazin
T-Otomobil
Emlak
Hava Durumu
Namaz Vakitleri
Döviz
Altın
Haberler
Künye
İletişim
Seçim Sonuçları
Ramazan
Yaşam
Bir Zamanlar Türkiye
Video Galeri
Bizim Sayfa
E-Gazete
Bize Ulaşın : 444 0 144
Sosyal Medya Hesaplarımız:
Anasayfa
>
Yazarlar
>
Yazar Detay
Prof. Dr. İsmail Kaya
ismail.kaya@tg.com.tr
514 Yazı
26 Şubat 2012
Pazarlamanın Patagonyası
Uzak ve bilinmeyen ülke manasında Patagonya, Şili ile Arjantin arasında dümdüz bir bölgenin adı. Patagonia, aynı zamanda, pazarlamayı, adından başlayarak, üretim öncesinden tüketim sonrasına, baştan sona iyi planlamış, Dava Destekli Pazarlama'ya örnek, alışılmamış işler yapan bir Amerikan markası... (www.patagonya.com'a bakınız.)
Devamını Oku
19 Şubat 2012
Dirayetli yönetim
Büyük değişimler, büyük operasyonlarla gerçekleşebiliyor. Operasyonların çapı ve mahiyeti büyüdükçe, ilgili kişi, grup ve kitlelerin dirayetle yönetimi de o derecede zorlaşıyor.
Devamını Oku
12 Şubat 2012
Tarihçilere bırakılmayacak kadar önemli
Pazarlamayı anlatırken, "Pazarlama, sadece pazarlamacılara bırakılmayacak kadar önemlidir" deriz. "Pazarlama, sadece satışlar durgunlaştığında akla gelmemeli, işin başı bu olmalıdır" deriz. "Konuyu tarihçilere bırakalım" sözü de biraz ona benziyor. "İhtiyaç halinde kullanın" vaziyeti...
Devamını Oku
5 Şubat 2012
Yüzbinbeşyüz kelime
Kar ve grip yüzünden evde hapsolunca fark ettik ki, "İnsan mutfakla tuvalet arasında bir taşıyıcı" imiş. Ve o günlerde öğrendik ki, bir günde yaklaşık 100.500 kelime görür-işitirmişiz.
Devamını Oku
29 Ocak 2012
NO Kampanya, NO Promosyon
Ne dersiniz? Promosyon, kampanya ve indirimlerden hoşnut muyuz, yoksa, tarife ve promosyon manyağına mı döndük? Görüyoruz ki, indirim, promosyon ve kampanya, istisna olmaktan çıktı, norma dönüştü.
Devamını Oku
22 Ocak 2012
Enerjinin rengi
Enerji tüketiminde rekor kırıldığı, birçok il ve ilçenin elektriksiz kaldığı günlerde enerji verimliliği uygulama tebliği yayınlandı. Tebliğ ve ilgili haberler medyada öngörülen cezalar öne çıkarılarak yer aldı. Âdeta halka, "Elektrik tüketimini azalt!" emri verildi.
Devamını Oku
15 Ocak 2012
Değişim, Pazarlama ve Tarih
Şu kısacık hayatta neler yaşadık neler...
Devamını Oku
8 Ocak 2012
Kibrit çöpünden kuleler
uhterem Müşterimiz kitabının kapağında "Hayat hayal, pazarlama gerçek" yazar. Hayaller gelip geçse de, pazarlamadan uzak durulamayacağını, pazarlamanın algı ve hayallerle ilişkisini, onun zihinlerde oynanan bir oyun olduğunu imâ eder.
Devamını Oku
1 Ocak 2012
Ekle, Çıkart; Arttır, Azalt!
Yıllar yenileniyor, devirler değişiyor. Bir zamanlar pazarlama bir monolog sanıldı. Satıcı taraf, susuz ve suskun alıcıya seslendi, anlattı, konuştukça konuştu.
Devamını Oku
25 Aralık 2011
Atın seyisi, eşeğin semeri
Pazarlamanın ne olduğunu ve nasıl çalıştığını bi anlat diyenlere, "Eşeğin aklına karpuz kabuğu getirmektir" diyorum. Adını yeni duydum, "Biyomimik Pazarlama" diye bir şey varmış. Canlılar âleminde, doğada olup bitenlerden ders ve ilham alıp, pazarlamada daha etkili olabilmenin yollarını ifade ediyormuş.
Devamını Oku
18 Aralık 2011
Promosyondan kalbe
Promosyon konuşana göre farklı anlamlar ifade etse de, pazarlamanın ve hayatın bir gerçeği. Kendine göre bir piyasası bile var. Şimdilerde promosyon piyasası iyice kızıştı. Peş peşe patlayan skandal bombalarına bakılırsa, bilinen promosyonlardan çok daha fazla bilinmeyen promosyon varmış bu memlekette.
Devamını Oku
11 Aralık 2011
Pazarlama babasını kaybetti
Türkiye'nin ilk İşletme Fakültesi'nin kurucularından, pazarlamanın isim babası değerli hocam Prof. Dr. Mehmet Oluç (1919-2011) İstanbul Üniversitesi'ndeki törenin ardından dün toprağa verildi.
Devamını Oku
4 Aralık 2011
Topa koşmak, top koşturmak
Trafikte gün boyu hiç eksilmeyen insan kalabalığına bakınca, bunca insanın o anda?işte ve mesaide mi olduğunu, yoksa gezmeye(!)?mi?çıktıklarını?düşünmeden edemiyor?insan.?İşin?aslı?nedir, bilmiyoruz. Araştırmaya değer.
Devamını Oku
27 Kasım 2011
Ödettirilen bedeller
Konunun askerlik tarafı değilse de, bedel tarafı Pazarola'yı ilgilendiriyor. Ortada bir hizmet, bir fayda varsa, bir de bedelini ödeyen olmalı. Ama, ne yazık ki, pazarlamada bazen malı götüren başka, bedeli ödeyen başka taraf olabiliyor. Bazıları bedavaya konarken, bazı müşteriler de başka müşterilerin ceremesini çekmek zorunda kalıyor.
Devamını Oku
20 Kasım 2011
Çöpçatan müteşebbisler aranıyor!
Çöpçatanların çattıklarından bazıları "denk düşüyor", bazıları da "ters". Çöpçatanlık cesaret istiyor. Zira "İyi olursa kendilerinden, kötü olursa senden biliyorlar."
Devamını Oku
13 Kasım 2011
Fırsatlar kaçmaz, başkaları yakalar
Zengin fakir fark etmiyor, insanlar az verip çok almaya doğuştan meyilli. Tenzilat, indirim ve hediyeler müşterileri her zaman etkiliyor. Ama hiç kimse indirim kovalayan veya pazarlık yapan biri gibi görünmek de istemiyor... Du.
Devamını Oku
6 Kasım 2011
Bayramınız mübarek olsun
Kurban dini bir vecibe. Bunun yanında hayatımızı düzenleyen örf, âdet, teamül, gelenek, alışkanlık, moda, trend vs. gibi başka etkiler de var. Bunların hepsi işletmeler, firmalar ve organizasyonlar için değişik pazarlarda birer iş fırsatı olarak pazarlamaya da konu oluyor.
Devamını Oku
30 Ekim 2011
Teknolojik Pazarlama
Bilgi ve iletişim teknolojileri hayatları da pazarlamayı da derinden etkiliyor. Gelişmelere bigane kalanlar kaybedecek.
Devamını Oku
23 Ekim 2011
Tetikçilik ve pazarlama
"Bir Ekonomik Tetikçinin İtirafları"nın yazarı John Perkins, yeni kitabı "Kafes" vesilesiyle geçenlerde Türkiye'ye gelmiş, nasıl çalıştığını anlatmıştı.
Devamını Oku
16 Ekim 2011
Müşteri üreten bir fabrikamız olsaydı...
Yerli otomobil markası üretmek niyetlerini, ÖTV düzeltmelerini, piyasaya etkilerini, başını yukarıya dikmiş fiyatları, çevremizdeki kara bulutları, küresel pazar ve enerji kavgalarını, büyük ve küçük işletmelerin durumlarını düşünür ve bunları bir arada tutacak konu ararken başlıktaki sözü hatırladım.
Devamını Oku
Başa Dön
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
...
26
Sona Git